معیارهای ارزیابی مقالات علمی قسمت دوم: معرفی شاخص ایمپکت فاکتور (Impact Factor) - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

معیارهای ارزیابی مقالات علمی - قسمت دوم: معرفی شاخص ایمپکت فاکتور (Impact Factor)

معرفی ضریب ایمپکت فکتور (Impact factor)


این ضریب اولین بار در سال ۱۹۶۰ توسط Eugene Garfield بنیانگذار موسسهInstitute for Scientific Information  (که با نام ISI شناخته میشود) معرفی شد که با نام های ضریب یا عامل تاثیر و یا شاخص تاثیرگذاری ترجمه شده است. این ضریب میانگین تعداد استنادهای مقالات یک ژورنال را در میان سایر ژورنالها و مراجع علمی نشام میدهد و از میان سه شاخص استاندارد موسسه اطلاعات علمی (ISI) این شاخص بعنوان مهم ترین عامل شناسایی  تخمین ارزش  متوسط مقالات ژورنال بکار میرود.


نحوه محاسبه ضریب ایمپکت فاکتور :


دقت داشته باشید که این ضریب فقط برای مجلات با مقالات ISI محاسبه میشود.


 "این ضریب از تقسیم نمودن تعداد ارجاعات مقالات ژورنال در سایر ژورنال های ایندکس شده در دوسال اخیر بر تعداد مقالات منتشر شده آن ژورنال در دوسال گذشته محاسبه میشود. یعنی محاسبه این ضریب در سه سال صورت میگیرد که دوسال آن مربوط به چاپ مقالات و یک سال هم به تعداد استانادات .برای مثال اگر در سال ۲۰۰۵ جمعا ۲۰ ارجاع به یک مقاله صورت پذیرد و تعداد کل مقالات چاپی ژورنال در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۳ ، ۲۵ باشد ضریب تاثیر مجله با تقسیم عدد ۲۰ بر ۲۵ ،بدست می آید که ۰,۸ میباشد."



ضریب تاثیر ژورنال ها سالانه توسط JCR (Journal Citation Reports) محاسبه و اعلام خواهد شد .جهت جلوگیری از هرگونه سو استفاده و ادعاهای غیرواقعی مبنی بر چاپ مقاله در ژورنال های ISI فهرست ژورنال های ایندکس شده توسط  JCR بروز رسانی خواهدشد.


برای آشنایی با دیگر شاخص های ارزیابی مقاله علمی مطلب "معیارهای ارزیابی مقالات علمی ( قسمت اول) معرفی شاخص H index" را مطالعه فرمایید

 

مسلم است جهت چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر نیاز به ترجمه فارسی به انگلیسی و یا حتی ویرایش و نگارش مقالات فارسی به انگلیسی خود دارید. گروه ترجمه تخصصی آمارد ترجمه با بهره گیری از بهترین متخصصین ترجمه شما را در جهت چاپ مقالات ISI یاری میرساند.


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.



"هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش ترجمه خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش ترجمه خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"

Link: https://amardtarjome.com/news/معیارهای-ارزیابی-مقالات-علمی---قسمت-دوم:-معرفی-شاخص-ایمپکت-فاکتور-(Impact-Factor)3.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.