رزومه (resume) چیست؟ - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

رزومه (resume) چیست؟



رزومه چیست و چرا هنگامی که بدنبال کسب موقعیت شغلی و یا تحصیلی هستید باید رزومه داشته باشید؟ رزومه تلفیقی کتبی از تحصیلات، سابقه کار، اعتبارنامه(مدارک دال بر تحصیل و غیره)، و دستاوردهای شما است. اکثر موقعیت های حرفه ای ارسال رزومه و  کاور لتر(cover letter)  را بعنوان بخشی از روند پذیرش شغلی ضروری می دانند. جهت آشنایی بیشتر با کاور لتر مطلب زیر را بخوانید.

"کاور لتر چیست؟"


در بسیاری از موارد، رزومه شما اولین سندی است که مدیر استخدام یا مسئول پذیرش در هنگام بررسی درخواست شما می بیند، و در واقع  اولین برداشت از شما با همین مطالعه کسب خواهد شد بنابراین وقف زمان و نهایت تلاش برای نگارش یک رزومه درست و حرفه ای بسیار ضروری است.جهت آشنایی با تفاوت بین رزومه و سی وی(CV)  مطلب زیر را بخوانید.


"تفاوت رزومه و سی وی (CV) چیست؟"


هدف از رزومه چیست؟


به رزومه بعنوان خلاصه " تبلیغات شخصی" که در آن  تجربیات خود را در یک صفحه خلاصه میکنید بنگرید. رزومه شما یکی از مهم ترین بخش های روند پذیرش شغلی میباشد. در واقع، رزومه یک مرور کلی از شرایط لازم، به منظور بکارگیری شما میدهد.


 به طور معمول رزومه بهمراه یک نامه، فرستاده می شود که اطلاعات اضافی در مورد مهارت ها و تجارب شما را بفرم نامه فراهم می کند.رزومه شرحی مختصر  است، در حالی که کاور لتر دستاوردها ومعیار های ایده آل لازم شما برای این کار خاص را هایلایت و بسط خواهد داد.


چه شما در حال نوشتن اولین رزومه خود باشید یا در حال  به روز رسانی رزومه قبلی خود، راهنمای گام به گامی که در ادامه برای نوشتن رزومه آورده ایم به شما که کمک خواهد کرد تا بهترین نتیجه را کسب کنید.


1-   تمامی تجارب خود را بر روی کاغذ بنویسید


رزومه ای اثر بخش خلاصه ای از شرایط شما است که مقدمات دعوت شما به مصاحبه را  برای موقعیتی خاص را فراهم می کند.


2-   تجارب شغلی خود را لیست کنید


بدون توجه به رویکردهایتان، هدف شما ایجاد یک لیستی زمانی از تجارب مرتبط با موقعیت شغلی مورد نظر میباشد. اگر چه این لیست بر تجربه کار حرفه ای شما متمرکز است، شما می توانید مواردی همچون جوایز یا تقدیر هایتان، تجارب گروهی و داوطلبانه، کارهای پس از دوره پس از فارغ التحصیلی، و مهارت ها و  همچنین تحصیلات دانشگاهی خود رادر پایین رزومه یادداشت کنید.دقت داشته باشد نام شرکت، آدرس، تاریخ استخدام، و و چند نکته که نقش و مسئولیت شما را توصیف میکند را نیز یادداشت کنیدتا بعدا در صورن لزوم آن را بسط دهید.


3-   بر دستاوردهای خود تمرکز کنید


هنگام نوشتن توضیحات در مورد شغلی که داشتید بر مواردی که در آن شغل  در هر موقعیت انجام دادید تمرکز کنید. دستاوردهای قابل سنجش را به شیوه ای عددی فهرست کنید (به عنوان مثال فروش 20 درصد افزایش یافت، هزینه 10٪ کاهش یافت) .

 

4-   چه مواردی را در رزومه ننویسیم؟

بعضی موارد هستند که نباید در  رزومه گنجانده شوند. در حالت ایده آل رزومه شما باید نشان دهنده تجارب شغلی یا تحصیلی مرتبط با آن موقعیت در بازه زمانی بین 10 تا 15 سال اخیر باشد. از آنجایی که رزومه شما نباید از یک یا دو صفحه بیشتر شود ممکن است مجبور شوید برخی آیتم ها را حذف کنید.


5- سبک رزومه تان را انتخاب کنید

در نگارش رزومه از چند نوع سبک اصلی رزومه استفاده می شود. قبل از اینکه هر توصیفی از تجارب خود داشته باشید باید تصمیم بگیرید که از چه سبک رزومه استفاده کنید که تحصیلات، آموزش ها، مهارت ها، مدارک تحصیلی، و دیگر اعتبارات لازم برای اشتغال را توصیف و ساماندهی کند.

گزینه های شما عبارتند از:

زمانی رایجترین نوع سبک رزومه نویسی است که در آن  تحصیلات یا تجارب کاری شما به ترتیب زمانی معکوس، از آخرین مدرک تحصیلی یا موقعیت شغلی  به اولی آن لیست میشود.

کاربردی این نوع رزومه به جای سابقه کار بر مهارت ها و توانایی های کاربردی شما تمرکز دارد.

ترکیبی - این نوع رزومه مهارت ها و تجارب شما را قبل از تاریخ بکارگیری در شغل فهرست میکند.


6-   رزومه خود را به عنوان یک سند زنده در نظر بگیرید


مادامی که تجارب و یا تحصیلات شما ارتقا می یابد آنها را در رزومه خود بگنجانید. در واقع هر سه ماه یکبار رزومه خود را بررسی کنید و موارد جدید را به آن اضافه کنید.


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.



"دانلود نمونه رزومه پیشنهادی دانشگاه هاروارد"



خدمات نگارش رزومه در سایت ترجمه تخصصی آمارد ترجمه با گارانتی ویرایش رایگان و به صورت کاملا تخصصی صورت می پذیرد.

"هم اکنون برای ثبت سفارش نگارش رزومه خود هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"

 

Link: https://amardtarjome.com/news/رزومه-(resume)-چیست؟10.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.