راهنمای جست و جوی مقالات پزشکی (قسمت اول) - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

راهنمای جست و جوی مقالات پزشکی (قسمت اول)

دنياي امروز در اينترنت خلاصه شده است. اينترنت منبع عظیمی از اطلاعات در دامنه و موضوعهاي مختلف است. موتورهاي جستجوي عمومي، اغلب نميتوانند به خوبي از عهده ي اينكار برآيند. يكي از راههاي بازيابي اطلاعات در زمینه موضوعي پزشكي، استفاده از موتورهايي است كه به صورت اختصاصي براي اطلاعات پزشكي طراحي شده اند. دربين موضوعهاي مختلف، اطلاعات پزشكي و سلامت يكي ازدامنه هاي پيشرو با حجم زيادي از اطلاعات در اينترنت ميباشد. در گذشته پزشكان ساعات زيادي، براي كند و كاو در ميان انبوهي از مجلات مرتبط با يكديگر در كتابخانه های پزشكي صرف ميكردند. اما امروزه اين امر در كناريك كامپيوتر با يك اتصال پرسرعت اينترنتي و با استفاده ازموتورهاي كاوش به ثانيه هاي با ارزشي تبديل شده است. به نظرمی رسد كاربران در دستيابي به اطلاعات مورد نياز خود با ابزارهاي متنوعي روبه رو ميباشند و در اين ميان بازيابي مدارك نامرتبط و كم ارتباط با موضوع مورد نظر در زمينه هاي مختلف، به خصوص اطلاعات بهداشتي و پزشكي از مشكلات شايع جستجو در اينترنت براي كاربران است. براي بازيابي اطلاعات در زمينه ي پزشكي موتورهايي وجود دارد، كه به صورت اختصاصي براي اطلاعات پزشكي طراحي شده اند. اين موتورها روي موضوعاتي خاص و يا نوع خاصي از فايلهاي كامپيوتري تأكيد ميكنند و در نتيجه موتورهاي كاوش اختصاصي پزشكي صفحات كمتري را نمايه سازي ميكنند وصفحات نامرتبط را كنار گذاشته و با اين كار دقت را افزايش میدهند.


"یکی از موتورهای جست و جوی مقالات پزشکی موتور omni medical search میباشدکه در سال 2004 با هدف ارائه جست و جوی معتبر منابع پزشکی و مراجع بهداشتی موثق راه اندازی شد. کلیه خدمات این سایت اعم از جست و جو ، ثبت نام و استفاده از خدمات این سایت نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد."


با ورود به صفحه اول این موتور جست و جو با 4 بخش مواجه خواهید شد که اطلاعات و تو ضیحات هریک را باختصار توضیح خواهیم داد.


بخش اول medical associations (انجمن های پزشکی)


این بخش، دایرکتوری جامع متشکل از بیش از 230 دانشکده پزشکی، انجمن های پزشکی، سازمانها، نهادها و جوامع ایالات متحده آمریکا و بعضا بریتانیا، کانادا و استرالیا میباشد که بترتیب حروف الفبا از  a تا z  تقسیم بندی شده اند و مرتب بروز رسانی میشوند.


بخش دوم  online medical journals ( ژورنالهای پزشکی آنلاین)


این بخش متشکل از 250 لینک وبسایتهای ژورنال پزشکی در 55 مقوله مختلف میباشد که میتوان به کمک آن بر اساس موضوعات، ژورنال های پزشکی را جست و جو کنید. اگر در حین استفاده از این اسایت از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنید با فشردن همزمان ctrl+F  باکسی باز میشود که میتوانید کلمه کلیدی را در آن تایپ کنید و سپس دکمه نکست(Next) را فشار دهید تا به ژورنال های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.


بخش سوم patient forums ( انجمن  های بیماران)


در این فهرست، انجمن ها بترتیب موضوع ساماندهی و افراد میتوانند مسائل مختلف پزشکی در زمینه های سرطان، اوتیسم، آلرژی، هپاتیت، مننژیت و غیره را به اشتراک گذارند.


بخش چهارمmedical images  (تصاویر پزشکی)


این بخش شامل پایگاه تصاویر پزشکی میباشد. در واقع حاوی طیف وسیعی از تصاویر پزشکی از وبسایتهای معتبر پزشکی میباشد که بروز رسانی خواهد شد.

جهت استفاده از خدمات این سایت آدرس این سایت در زیر آورده شده


http://omnimedicalsearch.com


چنانچه پس از دانلود مقاله مورد نظر، جهت ترجمه مقاله و ترجمه تخصصی متون پزشکی خود نیاز به ترجمه انگلیسی به فارسی عالی و بهره مندی از خدمات ترجمه تخصصی دارید به وبسایت ترجمه آمارد ترجمه مراجعه کنید.


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.


Link: https://amardtarjome.com/news/راهنمای-جست-و-جوی-مقالات-پزشکی-(قسمت-اول)2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.