آشنایی با مهمترین نرم افزارهای رفرنس دهی مقالات - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

آشنایی با مهمترین نرم افزارهای رفرنس دهی مقالات


امروزه تهیه پروژه، تحقیق دانشجویی، پژوهشهای علمی و مقالات ISI جز لاینفک آموزشهای آکادمیک شده که تمامی اعضا هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آن سروکار دارند. نرم افزار های مختلفی جهت مدیریت متون و منابع  مقالات علمی وجود دارد که به محقق در جهت ساماندهی اطلاعاتش یاری میرساند و به راحتی بر اساس استانداردها، فهرست منبع و ماخذ را تهیه می نماید.


با توجه به نرخ رشد علم در سالهای جاری و تولید مقالات، داشتن نرم افزاری که بتواند این اسناد را مدیریت کند، امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اینگونه از نرم افزارها که برای سازمان دهی مقالات و مدارک، ایجاد استناد  (
Citation ( و کتابشناسی ( bibliography) به کار میروند، مدیریت مراجع Reference Manager)) نامیده می شوند. تعداد این گونه نرم افزارها کم نیست؛ به عنوان مثال ,Zotero, EndNote،  Mendeleyمهمترین نرم افزارهای رفرنس دهی مقالات هستند. بصورت خلاصه میتوان گفت اعمالی همچون کم و زیاد کردن نقطه و کاما و فاصله و حفظ ترتیب ذکر منابع و حذف و اضافه و تصحیح کردن آن ها در متن و در قسمت منابع وتوسط نرم افزار های رفرنس دهی انجام می شود.


– Mendeley


 یکی از بهترین نرم افزارها برای این کار Mendeley است که در ادامه، ویژگیهای آن شرح داده خواهد شد و سپس آن را با سایر محصولات مقایسه خواهیم کرد.



 یکی از بهترین نرم افزارهای رفرنس دهی مندلی میباشد که بیش از 1600 نوع استایل رفرنس دهی دارد و برای استفاده های عادی رایگان میباشد و با سیستم عامل های Linux – MAC – IOS سازگار میباشد. این نرم افزار قابلیت مدیریت و سازماندهی تحقیقات را برای کاربران خود براحتی فراهم می آورد. یکی از مزایای مهم این برنامه رایگان بودن آن است که با توجه به هزینه ای که سایرین دارند، مزیت مهمی به حساب می آید. علاوه بر این مزایای دیگری هم دارد که آن را از سایر رقبا متمایز  می سازد برای مثال از منظر خدمات تحقیقات مشارکتی نسبت به سایرین جلوتر است به این معنا که هم دارای شبکه اجتماعی است و هم از گروه های عمومی و خصوصی حمایت می کند.

2- Endnote  


نرم افزار Endnote که توسط موسسه Thomson Scientific تهیه و عرضه شده ابزاری کارآمد جهت مدیریت اطلاعات کتابشناختی و سازماندهی منابع و مآخذ میباشد. از آنجایی که نسخه اورجینال این محصول 250 دلار میباشد اغلب از نسخه کرک شده این نرم افزار استفاده میشود.



قابلیت های نرم افزار Endnote

-ایجاد یک بانک اطلاعاتی به شکل کتابخانه مجازی
-برقراری ارتباط با بانکها و پایگاه های اطلاعاتی و جست و جوی اطلاعات در آنها
-انتقال و ذخیره اطلاعات کتاب شناختی مقالات بازیابی شده از بانک ها و پایگاه های اطلاعاتی در کتابخانه مجازی
-تهیه فهرست منابع و ماخذ برای پایان نامه و مقاله بر اساس 2300 نوع استادارد کتابنامه نویسی
-بروزرسانی کتابخانه دیحیتال از طریق ارتباط با بانکها و پایگاههای اطلاعاتی
-امکان انتقال اطلاعات کتاب شناختی منابع از طریق سیستم دستی( نسخه ورد اطلاعات)
-ذخیره و سازماندهی جداول، تصاویر و نمودارها در کتابخانه مجازی
.


3- Zotero


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه‌ی کاربردی «زوترو» توجه خاص سازندگان این برنامه به نیازهای کاربران برای انجام پژوهش‌های علمی است.



هم اکنون زوترو به صورت رقیبی قدرتمند برای نرم‌افزارهای مدیریت منابع علمی و از جمله اندنوت ظاهر شده و در مدت کوتاهی توانسته است بسیاری از استادان، پژوهشگران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را به خود جلب کندزوترو بسیاری از قوانین دست‌ و پاگیر رایج در عرضه‌ی نرم‌افزار را در عمل کنار گذاشته و از این طریق توانسته است در عرصه های جدیدی گام بگذارد که برای دیگر فعالان این حوزه دشوار است.


 برای مثال، اگر مهم‌ترین ویژگی یک نرم‌افزار استقلال آن است، این نرم‌افزار با همه‌ی توانایی‌هایی که دارد، به صورت مستقل طراحی نشده و خود را در قالب یک افزونه برای مرورگر اینترنتی فایرفاکس تعریف کرده است. با معرفی این سه نرم افزار رفرنس دهی مدیریت منابع و مراجع مقاله انگلیسی خود را به آسانی انجام دهید.


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.




"مجموعه مقالات در ارتباط با مقاله نویسی و ترجمه مقاله سایت آمارد ترجمه"




"هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش ترجمه، ویرایش و نگارش مقاله خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"



"هزینه خدمات ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی"

"هزینه خدمات ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی" 


Link: https://amardtarjome.com/news/آشنایی-با-مهمترین-نرم-افزارهای-رفرنس-دهی-مقالات6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.