تفاوت بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) و بيانيه شخصي (PS) - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

تفاوت بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) و بيانيه شخصي (PS)


پذیرش در دانشگاه، مستلزم نوشتن یک انگيزه نامه يا بيانيه صحیح است. این بیانیه می‌تواند در قالب انگيزه نامه يا بیانیه هدف (Statement of Purpose) یا بیانیه شخصی (Personal Statement) نوشته شود (یا هر دو، همانطور که بعداً توضیح داده میشود). اما دقیقاً بین این دو نوع مقاله چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟ 

sop-vs-ps

در این راهنما، بیانیه هدف و اظهارات شخصی مورد بررسی قرار می‌گیرند و به بیان این موضوع پرداخته می‌شود که این دو مقاله دارای چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند و باید این مقالات به چه صورتی نوشته شوند که نهایتا موجب پذیرش شما شوند.



بيشتر بدانيد: بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) چيست؟ 


تفاوت بین بیانیه شخصی و بیانیه هدف در چیست؟


اول از همه به این موضوع پرداخته می‌شود که تفاوت اصلی بین SOP (بيانيه هدف) و PS (بيانيه شخصي) برای پذیرش در دانشگاه در چیست؟


پاسخ کوتاه این است که یک SOP در مورد کارهایی نوشته می‌شود که می‌خواهید در آینده انجام دهید، در حالی که یک PS درباره این که "شما چه کسی هستید"   نوشته می‌شود. هر مقاله، با توجه به اهداف شما و برنامه/رشته‌ای که برای آن درخواست داده‌اید، دارای اهداف متفاوت و مخصتص به خود است. در SOP، نقاط قوت و سوابق تحصیلی، اهداف شغلی، علایق تحقیقاتی و متناسب با برنامه ذکر می‌شود؛ ولی در PS انگیزه‌های شخصی شما برای پذیرش در آن رشته و هرگونه موفقیت عمده‌ی به دست آمده و  نیز چالش‌هایی که در طی این مسیر با آنها مواجه شده‌اید، بیان می‌شود.


علی رغم این اختلافات بزرگ بین این دو نوشته، اساساً هر دو بیانیه در خدمت یک هدف اصلی قرار می‌گیرند: و آن هدف این است که کمیسیون پذیرش تصور کند شما برای پذیرش در آن رشته مناسب هستید  و در رشته‌ای که درخواست کرده‌اید، موفق خواهید بود



بيشتر بدانيد: خدمات نگارش تخصصي SOP در مركز ترجمه تخصصي آمارد 

 

در اینجا مختصراً به بزرگترین اختلافات موجود بین بیانیه شخصی و بیانیه هدف پرداخته شده است:



 

بیانیه هدف (SOP)

بیانیه شخصی (PS)

محتوای کلی

سوابق تحصیلی و حرفه‌ای، مهارت‌ها و موفقیت‌ها؛ علایق پژوهشی؛ اهداف دانشگاهی / شغلی و اینکه چرا این برنامه/رشته مناسب شماست

 

انگیزه شخصی برای درخواست، اینکه چگونه منافع تحقیقاتی خود را توسعه داده‌اید؛ تجربیات، چالش‌ها یا دستاوردهای مربوطه

 

سطح رسمی بودن

رسمی

کمتر رسمی است

طول

متفاوت است ، اما به طور معمول 1-3 صفحه است

 


بیانیه هدف در مقابل اظهارات شخصی: به  نوشتن کدام یک از این موارد نیاز دارید؟

اکنون که با تفاوت اصلی بین PS و SOP آشنا شده‌اید، فکر می‌کنید که باید کدامیک از آنها را بنویسید؟


پاسخ به این سؤال به این بستگی دارد که دانشکده شما به چه مدارکی نیاز دارد و این دو نوع مقاله را چگونه تعریف می‌کند. در حالی که برخی از دانشگاه‌های درجه یک، مانند دانشگاه ایالتی میشیگان (Michigan State University) و سیستم UC ، به وضوح بین این دو مقاله تمایز قایل شده و برای پذیرش، به هر دوی این موارد نیاز دارند، سایر دانشگاهها، بین بیانیه شخصی و بیانیه هدف هیچ تفاوتی قائل نیستند. 



 ثبت سفارش SOP آنلاین


در همین حال، برخی از دانشگاه‌ها هر دوی این موارد را با هم تلفیق می‌کنند و برای  آن استاندارد مخصوص به خود را تعریف کرده‌اند. برای مثال، برنامه "Notre Dame’s Creative Writing MFA" ، به مقاله‌ای نیاز دارد که در واقع ترکیبی از بیانیه شخصی و بیانیه هدف باشد: یعنی از متقاضیان می‌خواهد تا در مورد اهداف علمی و حرفه‌ای آینده خود و همچنین درباره  هر جنبه شخصی از هویت خود بنویسند. به طور کلی، بیشتر دانشگاه‌ها  حداقل به یک مقاله نیاز دارند. برای برنامه‌های مبتنی بر تحقیق، این احتمالاً بیانیه هدفمندتر و علمی‌تری  مورد نیاز خواهد بود. برای درک اینکه باید برای پذیرش چه مقاله‌ای را بنویسید (و اینکه آیا باید بیش از یک مقاله بنویسید)،  وب سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنید.  باید بتوانید در صفحه رسمی دانشگاه، جزئیاتی در این زمینه را  پیدا کنید. همچنین توصیه می‌شود كه صفحه سؤالات متداول را بررسی كنید تا متوجه شوید که آیا كسی در مورد مقاله مورد نظر (SOP و PS) چیزی پرسیده است یا خیر. اگر هنوز درباره اینکه باید مقاله خود را به چه ترتیبی بنویسید، سردرگم هستید و یا هنوز نمی‌دانید که باید چه نوعی از مقاله را بنویسید، مستقیما سوال خود را از طریق ایمیل یا تلفن با مسئولین مربوطه مطرح نمایید.


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد. 


ثبت سفارش SOP از طریق تلگرام


Link: https://amardtarjome.com/news/تفاوت-بيانيه-هدف-يا-انگيزه-نامه-(SOP)-و-بيانيه-شخصي-(PS)2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.