شش گام موثر برای نگارش چکیده یک مقاله علمی - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

شش گام موثر برای نگارش چکیده یک مقاله علمی



راهنمای نگارش چکیده مقاله علمی


جمله اول چکیده باید به وضوح موضوع مقاله را معرفی کند به گونه ای که خوانندگان ارتباط این مقاله با مقالات مشابه را به آسانی درک کنند. با این حال، تجزیه و تحلیل چکیده ها نشان میدهد که تعداد کمی از محققین از این امر تبعیت میکنند و شانس خلاصه کردن کارهای قبلی را در جمله دوم را نیز از دست میدهند. موضوع اصلی نبود ساختار استاندارد در نوشتن چکیده است، به طوری که بسیاری از نویسندگان درک نکرده اند که جمله سوم باید بر نواقص و کاستی های تحقیق موجود اشاره کند. برای حل این مشکل در نظر داریم که پس از انتخاب عنوان مقاله، تکنیکی را که ساختار نگارش چکیده را 6 جمله بیان میدارد را معرفی کنیم.

جهت آشنایی بیشتر با بهترین عنوان مقاله مطلب زیر را بخوانید:


"راهنمای گام به گام انتخاب بهترین عنوان مقاله"


 هر یک از جملات چکیده نقشی خاص را ایفا می کنند بگونه ای که در پایان جمله چهارم ایده اصلی مقاله بطور کامل معرفی می شود. سپس این ساختار به شما اجازه می دهد تا با استفاده از جمله پنجم به بسط و گسترش  تحقیق بپردازید، توضیح دهید که این روش چگونه کار می کند، و در مورد روش های مختلفی که بکار بستید بحث کنید. این تکنیک بسیار مفید و سودمند است زیرا روش تفکر شما را روشن می سازد و در جمله پایانی علت مهم بودن تحقیق شما به طور خلاصه بیان می دارد.

1-    مقدمه. در یک جمله میگوید موضوع چیست؟ جمله را بگونه ای بنویسید که براحتی قابل درک باشد. اگر در حال نوشتن یک پایان نامه دکترا هستید، خوانندگان شما در واقع ممتحن های شما هستند - فرض میکنیم آنها با کلیات تحقیق آشنا هستند، بنابراین شما نیاز دارید برایشان توضیح دهید که پایان نامه شما راجع به چه موضوعی است. درواقع باید مشخص کنید مقاله شما به طور خاص بر روی چه موضوعی تمرکز دارد.

2-    مسئله ای که با آن روبرو هستید را بیان کنید. سوال کلیدی پژوهش چیست؟ باز هم، در یک جمله. به یاد داشته باشید، اولین جمله به طور کلی به معرفی موضوع می پردازد، بنابراین در حال حاضر شما می توانید با تمرکز بر یک موضوع کلیدی  آن موضوع را در یک جمله را بیان کنید. اگر نمی توانید پایان نامه / مقاله / یا نوشته  خود را در یک سوال کلیدی خلاصه کنید، یعنی شما هنوز درک نکرده اید که در حال تلاش برای نوشتن چه موضوعی هستید. آنقدر در این مرحله تلاش کنید تا به یک سوال مختصر و یکتا (و قابل فهم) برسید.

3-    در یک جمله خلاصه کنید که چرا تاکنون هیچ کس دیگری به سوال این تحقیق پاسخ کامل نداده است. برای یک پایان نامه دکترا، شما یک فصل را بطور کامل در مورد نوشته های مربوط به کار های قبلی داریداما در اینجا باید دریک جمله بیان کنید. به یاد داشته باشید که هدف این نیست که سعی کنید که تمام راههای قبلی که با شکست مواجه شدند را توضیح دهید بلکه ترفند این است که توضیح دهید که یک روش خاص وجود دارد که تاکنون هیچ کس دیگری آن را امتحان نکرده ( این همان  چیزی است که تحقیقات شما به آن پرداخته است).

4-    در یک جمله توضیح دهید که چگونه با سوال سوال پژوهش مواجه شدید. ایده جدید شما چیست؟ چشم انداز کلی که اقتباس کردید چیست؟ نظر کلی شما در مورد مسئله ای که در مرحله 2 معرفی کردید چیست؟

5-    در یک جمله بیان کنید، چگونه پژوهش را انجام دادید که در برگیرنده ایده های جدید تان باشد. آیا آزمایش اجرا می کنید؟ بخش نرم افزاری انجام میدهید؟ مطالعات موردی انجام میدهید ؟ این بخش احتمالا طولانی ترین جمله شما است مخصوصا اگر حاصل چندین سال پژوهش باشد. به یاد داشته باشید، کلمه "چکیده" به معنی خلاصه ای از ایده های اصلی با بیشترین جزئیات می باشد.

6-    در یک جمله بیان کنید  که تاثیر کلیدی تحقیقات شما چیست؟ در اینجا ما به دنبال نتیجه آزمایش نیستیم. ما به دنبال خلاصه ای از مفاهیم هستیم. چرا افراد دیگر باید به آن اهمیت  دهند؟ چه کار هایی می توانند با تحقیقات شما انجام دهند؟


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد. 


مجموعه مقالات سایت آمارد ترجمه در ارتباط با مقاله نویسی و ترجمه مقاله



"۱۰ نکته کلیدی برای انجام یک ترجمه خوب و حرفه ای"



"هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش ترجمه، ویرایش و نگارش مقالات خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"

Link: https://amardtarjome.com/news/شش-گام-موثر-برای-نگارش-چکیده-یک-مقاله-علمی4.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.