يازده نکته درباره نحوه نوشتن بیانیه هدف (SOP) در مقابل بیانیه شخصی (PS) قسمت اول - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

يازده نکته درباره نحوه نوشتن بیانیه هدف (SOP) در مقابل بیانیه شخصی (PS) - قسمت اول

پيش تر در مطلبي به بيان تفاوت بين بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) و بيانيه شخصي (PS) پرداختيم. در اين مطلب قصد داريم راجع به بيان نحوه نوشتن تفاوتهاي بيانيه هدف (SOP) در مقابل بيانيه شخصي (PS) بپردازيم.


بيشتر بدانيد: تفاوت بين انگيزه نامه (SOP)  وبيانيه شخصي (PS) چيست؟


با توجه به تفاوت‌های عمده موجود بین بیانیه شخصی و بیانیه هدف، مهم است که شما تفاوت در نحوه نوشتن شدن   هر مقاله را نیز بدانید. در این بخش، نکات اصلی در رابطه با چگونگی نوشتن یک بیانیه شخصیِ واقعاً مؤثر و قانع‌کننده برای هدف پذیرفته شدن ارائه شده است. همچنین نکاتی کلی را به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانید برای نوشتن هر دو مقاله از آنها استفاده کنید


نحوه نوشتن بیانیه هدف


ما  کار را با نوشتن بیانیه هدف (SOP) شروع می‌کنیم [ مقاله رسمی‌تر و دانشگاهی‌تر].


Statement-of-Purpose-vs-ps



نکته ۱: اهداف آینده خود را در نظر بگیرید


باید در اکثر بیانیه‌های هدف، به معرفی اهداف آینده خود (دانشگاهی، حرفه‌ای یا هر دو) و توصیف چگونگی دستیابی به این اهداف پرداخته شود. بنابراین ، مهم است که اهداف خود را در بیانیه خود به وضوح بیان کنید و توضیح دهید که چگونه این اهداف، با زمینه‌ و رشته‌ای که می‌خواهید وارد  آن شوید، در ارتباط است.


عمیقاً به آنچه که این برنامه/رشته  می‌تواند از نظر دانشگاهی و یا حرفه‌ای برای شما انجام دهد، فکر کنید.  به عنوان مثال، اگر متقاضی برنامه کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر هستید، می‌توانید به برنامه‌ریزی برای ترک شغل خود ( به عنوان نماینده املاک و مستغلات) و هدفِ خود مبنی بر تبدیل شدن به  یک توسعه‌دهنده وب مستقل اشاره کنید.


اطمینان حاصل کنید که در نوشته خود، توضیح داده‌اید که چرا این برنامه به طور خاص می‌تواند به شما کمک کند. مثلا شاید لازم باشد در مقاله خود توضیح دهید که پذیرفته شدن در این رشته می‌تواند به شما در راه‌یابی به دنیای حرفه‌ای کمک کند.

 

نکته ۲: در مورد برنامه و اساتید تحقیق کنید


احتمالا درباره رشته مد نظر خود کمی تحقیق کرده‌اید و می‌دانید که چرا برای پذیرش در آن رشته درخواست داده‌اید ولی بهتر است در نوشته خود مطالبی را درباره جزئیات این رشته نیز بنویسید. در اینجا چند نمونه از موضوعاتی که می‌توانید در مورد آنها بنویسید، ذکر شده است:


-         اساتیدی که می‌خواهید با آنها کار کنید

-         کلاس‌های خاصی که امیدوارید،  بگذرانید

-         کارآموزی، رویدادهای شبکه‌سازی و / یا سایر رویدادهای حرفه‌ای‌گرا که توسط برنامه یا مدرسه ارائه می‌شود،

-         تأکید برنامه بر روی یک موضوع، ایده یا مهارت خاص

-         سایر خصوصیات برنامه مانند اندازه کلاس‌های کوچک آن، تأکید آن دانشگاه  بر پروژه‌های گروهی، مسابقات یا مسابقاتی که در رشته شما برگزار می‌شوند و غیره.

توجه داشته باشید که بهتر است این موارد را در مقاله خود ذکر نکنید:

-         میزان گزینشی بودن یا میزان پذیرش در آن رشته/برنامه،

-          رتبه‌بندی برنامه/رشته.


بهترین راه برای شروع تحقیق در مورد برنامه، چک کردن وب سایت رسمی دانشگاه است. این وب سایت می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد آنچه که در برنامه مورد نیاز است را به شما ارائه دهد. همچنین توصیه می‌شود که از وب سایت‌هایی مانند  The Grade  Cafe و Reddit نیز بازدید کنید.  با استفاده از این وب سایت‌ها و با خواندن مطالبی که دانشجویان درباره برنامه مورد نظر بیان کرده‌اند، میتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.


بيشتر بدانيد: بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) چيست؟ 


نکته ۳: توضیح دهید که یک دانشجوی خوب هستید


در پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد، کارشناسان  باید اطمینان حاصل کنند که متقاضیانی که پذیرفته میشوند، می‌توانند آنچه را که مد نظر آنهاست را بخوبی انجام دهند (موضوعات تحقیقاتی) و می‌توانند خود را  با اهداف کلی برنامه و حوزه‌های تخصصی اعضای هیئت علمی آن مطابقت دهند. این نکته به ویژه برای افرادی که متقاضی مقطع دکترا هستند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در صورت پذیرش در این مقطع باید به صورت فرد به فرد با یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه کار کنید.  در اینجا، مواردی ذکر شده است که می‌توانید در نوشته خود به آن اشاره کنید و  نشان میدهند که شما با اهداف آن دانشگاه متناسب هستید:


-          درباره استادی که حوزه‌های تحقیقاتی و تخصص وی با علایق تحقیق، پیشینه و یا مهارت‌های شما مطابقت دارد
-  درباره تمرکز دانشگاهی یا حرفه‌ای رشته و چگونگی مطابقت این اهداف با اهداف آینده شما (به نکته ۱ مراجعه کنید).

به عنوان مثال، شاید امیدوار باشید که بتوانید با استادی همکاری کنید که حوزه‌های تحقیقاتی وی، با موضوع کلی که شما می‌خواهید پایان نامه  خود را در آن زمینه بنویسید، هماهنگ باشد.

نکته ۴: بر دستاوردهای خود تأکید کنید

بیانیه هدف، فقط برای توضیح اهداف و مناسبات شما نیست؛ بلکه برای صحبت در مورد دستاوردهای دانشگاهی و تخصصی (مرتبط) شما نیز هست. شما نمی‌خواهید آنچه را که در حال حاضر در متن کارشناسی ارشد یا  سي وي/ رزومه  شما است، تکرار کنید؛  بنابراین سعی کنید در اینجا درباره آنچه که انجام داده‌اید و موفقیت‌آمیز بوده است و اینکه چگونه این موفقیت در تصمیم شما برای اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی در این زمینه تأثیر گذاشته است، مطالبی را بنویسید.


نگارش CV و رزومه 


چگونه بیانیه شخصی (Personal Statement) بنویسیم


اکنون که ما درباره نحوه نوشتن بیانیه هدف بحث کردیم، باید ببینیم که تفاوت این بیانیه با بیانیه شخصی چیست.


نکته ۵: یک داستان تعریف کنید


از آنجا که بیانیه شخصی، کمتر رسمی‌ و شخصی است، باید مطمئن شوید که داستانی قانع‌کننده را بیان می‌کنید.  به عبارت دیگر ، باید در نوشتن این مطلب، از خلاقیت خود استفاده نمایید. بیانیه شخصی، بخشی از برنامه دانشگاهی شما است که در واقع باید به صورت خلاقانه به آن بپردازید.  به عنوان مثال، لازم نیست که شما در نوشتن این بیانیه، از یک قالب زمانی معمول استفاده کنید (البته هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد).

یک روش ِخوب برای نشان دادن خلاقیت، استفاده از تکنیک‌های ادبی متنوع است، از تصاویر و استعاره‌ها و گفتگوها و محاورها استفاده کنید.  همچنین بهتر است این مطالب را به صورت کمتر‌رسمی بنویسید. فقط مراقب باشید که مطلب خود را کاملاً غیررسمی نکنید و مطمئن شوید که هنوز در حال معرفی خود به عنوان یک متقاضی جدی مناسب و ایده‌آل هستید.



 ثبت سفارش SOP آنلاین


يا

ثبت سفارش SOP از طریق تلگرام


نکته ۶: بر روی انگیزه‌های شخصی خود تمرکز کنید


از آنجا که بیانیه شخصی به شما این امکان  را می‌دهد که کمی شخصی‌تر از بیانیه هدف باشید، بهتر است از این فضا استفاده کنید تا بیشتر بر روی دلایل شخصی خود برای علاقه‌مند شدن به این زمینه و نحوه استفاده از این برنامه/رشته در زندگی فردی و شغلی آینده خود متمرکز شوید.

وقت بگذارید و در این باره بنویسید که چه چیزی باعث شده است که به فکر ارائه درخواست برای پذیرش در آن رشته بیفتید.  فقط بر روی مدرسه‌های درجه یک تمرکز نکنید؛ بلکه بر روی برنامه/رشته خاصی که برای آن درخواست، می‌کنید تمرکز کنید.  درباره این بنویسید که چه چیزی در ابتدا و در این زمان، شما را به سمت این برنامه جلب کرده است؟


لطفا ادامه مطلب  را در لينك ذيل دنبال كنيد.



يازده نكته درباره نحوه نوشتن بيانيه هدف (SOP) در مقابل بيانيه شخصي (PS) - قسمت دوم


کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.

Link: https://amardtarjome.com/news/يازده-نکته-درباره-نحوه-نوشتن-بیانیه-هدف-(SOP)-در-مقابل-بیانیه-شخصی-(PS)---قسمت-اول6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.