معرفی مقالات مروری ( review articles) - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

معرفی مقالات مروری ( review articles)



مقالات مروری نوعی از مقالات هستند که از طریق پژوهش و تحقیق بر روی مقالات دیگر حاصل می شوند. در واقع این نوع مقاله با بررسی و تحقیق مقالات دیگر بر روی یک موضوع خاص، اختلاف ها و توافقات و سوالات پاسخ داده نشده را جمع بندی کرده و به پاسخی جامع میرسد. جواب و نتیجه گیری نهایی با تفحص و غربال گری اطلاعات لازم در مقالات و تفسیر و قضاوت اطلاعات مربوطه حاصل میشود. این نوع مقالات یک دید کلی به خواننده می دهد و درواقع کل نگر هستند.


" در این نوع مقاله حداقل 5 و حداکثر 8 مقاله خلاصه میشوند."



 


یک مقاله مروری از کپی پیست کردن مقالات دیگر بوجود نمی آید، بلکه با مشخص کردن رابطه بین مقالات و تعیین تکنولوژی هایی که در این تحقیق بکار بسته شده اند میتوانید به یک جمع بندی مناسبی برسید. ذکر تمامی جزئیات الزامی نیست اما ذکر منبع برای هر مطلب لازم است. مسلم است که درک کامل و جامع از مقالات انگلیسی فقط با ترجمه مقاله از زبان انگلیسی به فارسی حاصل میشود. سایت ترجمه تخصصی آمارد ترجمه با گروهی از مترجمین متخصص شما را در درک مقاله مورد نظرتان یاری می رساند.


معیارهای انتخاب مقالات 


یافتن مقالات مروری، مجلات و کتابهای مرجع مرتبط با موضوع

یافتن مقالات ژورنالهای معتبر ISI و سپس مقالات کنفرانسی

مقالات جدید مرتبط با موضوع


چند نکته:

برای درک کلی از مطالب ابتدا چکیده و مقدمه تمامی مقالات را مطالعه کنید.


برای رفرنس دهی دقیق حتما روش کار با نرم افزار های رفرنس دهی مانند endnote  را مطالعه کنید. 

در مقاله معیارهای اساتید دانشگاه برای ارزیابی پروژه های دانشجویی ترجمه مقاله به نکات مفیدی در رابطه با ترجمه مقالات انگلیسی به فارسی، فارسی به انگلیسی، رفرنس دهی و ....اشاره شده است.


قبل از نوشتن مقاله هم حتما فرمت ژورنال مورد نظر را استخراج کنید تا نگارش مقاله را بر اساس آن انجام دهید.


بعد از تکمیل نهایی نیز حتما متن مقاله انگلیسی خود را چندین بار بخوانید تا از نظر محتوا، پیوستگی مطلب، اصول و قواعد نگارشی، گرامری و املایی بررسی شود. از آنجایی که هر مقاله باید مورد تایید استاد راهنما یا فردی متخصص در همان زمینه تخصصی باشد، قبل از ارسال مقاله به ژورنال مورد نظر از خدمات ترجمه تخصصی سایت ترجمه آمارد ترجمه در این زمینه بهره ببرید تا مقاله شما مورد بازبینی و تصحیح و تکمیل قرار گیرد.



کپی رایت: مطلب فوق  توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.









Link: https://amardtarjome.com/news/معرفی-مقالات-مروری-(-review-articles)8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.