راهنمای گام به گام انتخاب بهترین عنوان مقاله - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

راهنمای گام به گام انتخاب بهترین عنوان مقاله


نویسنده مقاله با نوشتن عنوان، کار خود را دریک لحظه کوتاه بر روي کاغذ قرار می دهد. بنابراین این نقطه شروع بسیار مهمی است، زیرا ممکن است بر نتیجه کار شما و تعداد خوانندگانی که جذب کار شما می شوند تاثیر بگذارد. با افزایش فراگیری تحقیقات در موتورهای جست وجو ، مردم بیشتر از پیش از پایگاه های آنلاین برای یافتن مقالات مربوط به کارشان استفاده می کنند. به همین دلیل است که اگر میخواهید مقاله تان در نتایج جستجو بالا بیاید، باید اطمینان حاصل کنید که عنوان مقاله خلاصه خوبی از کار شماست و به مخاطبان مربوطه در همان حوزه پاسخ می دهد. جهت آشنایی بیشتر با نگارش مقالات ISI مطلب زیر را بخوانید


"راهنمای گام به گام و نحوه نگارش مقاله ISI"


 بنابراین لازم دانستیم در اینجا راهنمای گام به گامی در جهت انتخاب عنوان مقاله بیان کنیم.



 


با پیش نویس شروع کنید


نوشتن مقاله روندی طولانی است که ممکن است چند روز تا چند ماه طول بکشد. در طول این زمان طبیعی است برخی از جنبه های مقاله شما تغییر کند و یا ایده های جدیدی که قبلا از آن فکر نکرده اید ارائه شوند. به همین دلیل، لازم است در ابتدا با عنوان پیش نویس شروع کنید و سپس بر نوشتن دیگر بخش های مقاله تمرکز کنید. اگر در حین انجام کار با ایده خوبی روبرو شدید، فقط آن را بنویسید و کار خود را ادامه دهید. هنگامی که کل متن آماده شد، می توانید به عنوان برگردید و در نسخه نهایی درمورد آن تصمیم بگیرید. در بعضی موارد، این استراتژی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، زیرا ممکن است از همه ویرایش ها و بازنویسی هایتان پشیمان شده باشد.


نوع عنوان مورد نظر را انتخاب کنید

 

عنوان مقالات مجلات به روش های مختلفی بیان میشوند و شما احتمالا بیشتر آنها را دیده اید در اینجا به ذکر سه نوع از رایج ترین فرمت ها بسنده میکنیم:

عناوین اعلانی - یافته های اصلی یا نتیجه گیری را بیان کنید (مثلا "یک برنامه کاهش وزن سه ماهه، اعتماد بنفس دختران نوجوان را افزایش می دهد)

عناوین توصیفی - موضوع مقاله را توصیف می کنند، اما نتایج اصلی را نشان نمی دهند (مثلا "تأثیر حمایت خانواده بر بیماران مبتلا به زوال عقل").

عناوین پرسشی - موضوع را به صورت یک سؤال معرفی کنید (مثلا "آیا آموزش شناختی سبب بهبود عملکرد کارهای تشخیص الگو می شود؟")

هر یک از این سه نوع عنوان مفید هستند و شما باید فرمت انتخابی را بسته به نوع اطلاعاتی که می خواهید به مخاطبان منتقل کنید انتخاب کنید. عناوین اعلانی به طور کلی در مقالات پژوهشی استفاده می شوند و بیشترین میزان اطلاعات را در اختیار دارند. جهت آشنایی بیشتر با مقالات پژوهشی مطلب زیر را بخوانید.


"نه گام در نوشتن یک مقاله پژوهشی"


همچنین اگر می خواهید بر بخش فنی تحقیقاتی که انجام داده اید تأکید کنید، عناوین اعلانی گزینه های بهتری هستند. از سوی دیگر، عناوین پرسشی کمتر رایج هستند و برای مقالات مروری مناسب تر هستند.جهت آشنایی بیشتر با مقالات مروری مطلب زیر را بخوانید.


"معرفی مقالات مروری ( review articles)"


بنابراین از این سه عنوان به نظر می رسد که عنوان توصیفی رایج ترین نوع عناوین مجلات هستند.

 


کپی رایت: این مطلب توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.


نکات طلایی در انتخاب عنوان مقاله


در اینجا برخی از نکات مهم در هنگام نوشتن عنوان و رایج ترین اشتباهات در هنگام نوشتن عناوین را ذکر میکنیم تا از آنها اجتناب کنید:


1- سادگی و استفاده از جملات مختصر نکته کلیدی در انتخاب عنوان میباشد. علاوه بر این، باید از واژه هایی که معنی ندارند و یا مفهوم را نمی رسانند اجتناب شود، زیرا طول کلی عنوان را افزایش می دهند و ممکن است خدمات نمایه سازی را گمراه کنند.


2- از عنوان های بیش از حد طولانی اجتناب کنید. طول توصیه شده حداکثر 12 کلمه میباشد. بخاطر سپردن عناوین طولانی تر مشکل میباشد و مقالات با عناوین طولانی کمی کمتر از مقالاتی که دارای عنوان های کوتاه تر هستند (حداقل در علوم زیستی) دانلود می شوند.


3- گاهی اوقات می توانید از (نماد : ) برای اضافه کردن اطلاعات اضافی به عنوان استفاده کنید، مانند روش شناسی (مثلا "فعال سازی مغز در هنگام درک انگاره های صورت مانند: مطالعه fMRI"). با این حال، استفاده از یک زیرنویس طولانی می تواند گاهی اوقات دست و پا گیر باشد (مثلا "اعتماد به نفس: آیا می تواند روابط بین فردی را در بین بزرگسالان محلی در آمریکای شمالی تقویت کند؟"). در چنین مواردی، می توانید سعی کنید عنوان را بدون (نماد : ) بازنویسی کنید و چک کنید که آیا اطلاعات مهمی قلم افتاده است یا نه.


از کلمات اختصاری در عنوان بدون آنکه املای کامل  آنها را بنویسید، اجتناب کنید. خوانندگان که با معنی این علائم آشنا نیستند، ممکن است حتی اگرمقاله شما به جستجوی آنها مربوط باشد بسرعت از آن بگذرند.


ممکن است اندکی شوخ طبعی سبب جذب خوانندگان بیشتر شود اما اکثر مواقع  باید از آن اجتناب شود. مشکل آنها این است که ممکن است توسط خوانندگانی که زبان مادری شان نیست شناخته نشوند. علاوه بر این، اگر شما تصمیم به تعویض کلمات با تحمیل معنای اصلی با عبارت طنز آمیز دارید ممکن است مقاله شما در نتایج جستجو کمتر ظاهر شود.



کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.


مجموعه مقالات سایت آمارد ترجمه در ارتباط با مقاله نویسی و ترجمه مقاله



"۱۰ نکته کلیدی برای انجام یک ترجمه خوب و حرفه ای"



"هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش ترجمه، ویرایش و نگارش مقالات خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"


 

Link: https://amardtarjome.com/news/-راهنمای-گام-به-گام-انتخاب-بهترین-عنوان-مقاله-5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.