نبایدها در نگارش کاور لتر گام به گام نوشتن یک کاور لتر موفق - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۱۰ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

نبایدها در نگارش کاور لتر - گام به گام نوشتن یک کاور لتر موفق


CoverLetter


کاور لتر یا نامه پوششی شما به اندازه  رزومه  شما اهمیت دارد، زیرا معمولاً اولین مدرکی است که کارفرما بعد از بررسی درخواست شما، آنرا می­خواند. برخی از کارفرما ها کاور لتر را حتی مهمتر از رزومه تلقی می­کنند زیرا باعث میشود به دیدگاهی در مورد شما دست پیدا کنند و متقاعد شوند که آیا باید ادامه روزمه شما را بخوانند یا خیر. به همین دلیل است که


"باید مطمئن شوید که نامه ای تمام و کمال و حرفه ای ارائه می­کنید"



بيشتر بدانيد: رزومه چيست؟ 



با حذف این اشتباهات رایج، برداشت اولیه خوبی از خود رقم بزنید:


1-  کاورلترهای بلند و طولانی: کارفرمایان و مدیران استخدام معمولا ده‌ها مورد رزومه و کاور لتر را می­خوانند، بنابراین مایل به دریافت نامه­ های پیچیده ای که دنبال کردن آن دشوار است نیستند. بهتر است مشخص کنید که متقاضی چه پستی هستید، کدام مهارت­ها و تجربیات کلیدی باعث می شوند برای این شغل صلاحیت داشته باشید و برای عرضه کردن چه دارید. اطمینان حاصل کنید که به سرعت به نتیجه می رسید.


بيشتر بدانيد: نگارش حرفه ای کاور لتر - اهداف و روش ها به همراه نمونه کاور لتر 


 2- خلاصه یا تکرار متن از متن رزومه یا سی وی شما: کاور لتر شما نباید هر آنچه در رزومه ذکرشده است را تکرار کند، بلکه باید تجربه شما در زمینه شغل مورد نظر و دستاوردها و مهارتهای کلیدی که شما را به عنوان بهترین گزینه برای این سمت معرفی می کند مشخص نماید. این نامه باید کارفرما را بر آن دارد که تمام متن رزومه شما را مطالعه کند.


 3-  ارسال یک کاور لتر کلی برای چندین کارفرما: مدیران استخدام می ­توانند متوجه شوند که یک متقاضی از یک کاور لتر برای چندین موقعیت شغلی استفاده کرده است و انجام این کار باعث می­شود این افراد فکر کنند که شما برای به دست آوردن این شغل خیلی جدی نیستید. شما باید متن هر نامه ­ای را که ارسال کرده ­اید به طور سفارشی تنظیم کنید و شخصا  مدیر استخدام یا مدیر منابع انسانی که با شما مصاحبه می کند را مخاطب قرار دهید، یا سعی کنید نام مدیر یا یا سرپرستی را که تحت نظر وی باید کار کنید متوجه شوید.


 4-  مشخص نکردن سمت شغلی که مد نظر دارید: اگر در متن نامه کل سازمان مورد تقاضا و نه موقعیت شغلی خاص خود را مورد توجه قرار دهید، ممکن است شانس خود را برای همیشه از دست بدهید. مگر در مواردی که یک درخواست عمومی مد نظر باشد، شما باید به طور خاص در مورد تجربیات خود در خصوص یک موقعیت شغلی خاص صحبت کنید. کارفرما در آگهی استخدام مشخص کرده است که به دنبال چیست، پس به روشنی و سادگی مشخص کنید که چرا برای این کار مناسب هستید.


5-  اطلاعات غلط یا خطای تایپی: کاور لتر شما کیفیت کاری که در صورت استخدام ارائه می­کنید را نشان می­دهد. اگر کاور لتر شما پر است از غلط تایپی، خطاهای دستوری یا اطلاعات تماس قدیمی باشد، می تواند نشانه ­ای از تنبلی و عدم حرفه ای بودن شما باشد.


6-  صحبت در مورد زندگی شخصی یا حقوق مورد انتظار: کاور لتر شما باید بر تجارب حرفه ­ای که به عنوان دارایی یک شرکت تلقی می­شوند متمرکز گردد. از گنجاندن اطلاعات شخصی غیر مرتبط با شغل مورد تقاضای خود بپرهیزید. متنی حرفه­ای آماده کنید و هرگز از حقوق مورد انتظار خود حرفی به میان نیاورید.


بيشتر بدانيد: نگارش کاور لتر 

نکات بیشتر در مورد نبایدهای یک کاور لتر


کارهای زیادی هستند که درصورت انجام تضمین می­کنند که درخواست شما مستقیم به سطل زباله انداخته می­شود. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می­کنیم. کاور لتر برای پیوست و تکمیل رزومه شما در نظر گرفته شده است. اشتباه کردن در آن می تواند برای آینده شغلی شما مخرب باشد. فراموش نکنید که اطلاعات تماس و همچنین تاریخ و آدرس گیرنده را در بالای نامه بنویسید.


"Dear Sir"

7- یک مقدمه کلی و عمومی ننویسید و مخصوصاً جنسیت آنرا مشخص نکنید. سعی کنید بفهمید چه کسی فرم درخواست شما را می خواند و آن را مخاطب قرار دهید، به عنوان مثال "Dear Mr Jones".

"I would like to apply for a position at your company."

8- فراموش نکنید که ذکر نمائید به دنبال کدام سمت شغلی هستید. اگر شغل مورد نظرتان دارای یک کد مشخص است، آنرا ذکر کنید. بسیاری از شرکت­ها در یک آگهی برای بیش از یک عنوان شغلی متقاضی می­پذیرند.


"My attached resume shows that I have fulfilled all the required elements for employment: I am an Australian citizen, I have a clean criminal record, a degree and experience."

9- سعی کنید پاراگراف اول متن خسته کننده نباشد.

"I am of the professional opinion that my attributes as a human being are perfectly suited to the paradigm of this occupation."

10- از اصطلاحات نامفهوم استفاده نکنید.


"What is not to like?"

بيشتر بدانيد: بيانيه هدف يا انگيزه نامه (SOP) چيست؟ 


11- از سوالات بدون پاسخ استفاده نکنید.


"I am exceptionally gifted at everything I turn my hand to. I have won numerous awards and all my friends would vouch for the fact that I am a good bloke."


12- به طور خاص به مهارت­ها و نحوه کمک آنها به شرکت اشاره کنید.


"Between 2004 and 2005, I worked in a fast food outlet where I was in charge of serving people and handling money. Between 2006 and 2009 I worked in a clothes store where I exceeded quotas. I am a member of the following professional associations: The Black Hawk Motorbike group, Clean Freaks anonymous and the Jane Austen Fan Club."


13- رزومه خود را تکرار نکنید. از کاور لتر برای شرح و بسط موارد ذکرشده در روزمه استفاده کنید.


"I was sacked from my previous job for not agreeing with the boss on some ethical components of what we were doing, but I am happy to look for a new job because my career was massively stuck in a rut there!"


14- منفی بافی نکنید.


"Im not shore..."

15- پیش از ویرایش کامل و غلط­گیری کامل، نامه را ارسال نکنید. غلط های املایی و گرامری باعث برداشت ضعیفی از کار شما می­شود.


"...exactly what your company does but I know exactly what I want in a job."

16- یک نامه کلی ارسال نکنید. نامه را برای شغل مورد نظرتان تنظیم کنید و درمورد شرکت تحقیق نمائید.

"I am looking for job with flexibility, competitive salary and a company car."

17- بر آنچه میخواهید و قصد دارید از شغل خود به دست آورید تمرکز نکیند. مشخص کنید چه چیزی برای عرضه به آنها دارید.

"I have sent my resume to numerous organisations and am really keen to secure a position shortly."

18- ناامید ظاهر نشوید.



"Catch you later alligator"

19- خیلی غیر رسمی حرف نزنید. در صورت ارسال نامه برای یک فرد خاص از اصطلاح "Yours sincerely" استفاده کنید: مثلاً  Dear Mr Jones، یا اگر مجبور به استفاده از "Dear Sir/Madam" شدید، از "Yours faithfully" استفاده کنید.


"John"


20- با نام کامل نامه را تمام کنید و جای کافی برای امضای خود بالای آن درنظر بگیرید.




نمونه تمپلیت یک کاور لتر  به همراه توضیحات مربوطه


نام کامل

آدرس خیابان، کد پستی حومه

تلفن 00 0000 0000 | تلفن همراه 0000 000 000

name@provider.com

تاریخ ماه سال


Mr/Ms .......


اگگر در آگهی استخدام نامی مشخص نشده باشد، با شرکت تماس بگیرید (در صورت امکان) و از آنها بپرسید که متن درخواست باید خطاب به چه کسی تهیه شود.)

سمت/ عنوان

نام شرکت

آدرس خیابان

کد پستی 


Dear.........,


[اگر هنوز نتوانسته اید نام شخص مورد نظر را بیابید، از "Dear Sir/Madam" استفاده کنید.]


در پاراگراف اول باید بطور خلاصه توضیح دهید که چه کسی هستید و دلیل نوشتن این درخواست چیست. سمتی را که متقاضی آن هستید و نحوه مشاهده آگهی را ذکر کنید. در حالی که شروع کردن پاراگراف با "من" خوب است، سعی کنید همه پاراگراف­های متن را به یک روش شروع نکنید. هرگز فراموش نکنید که مشخص نمائید برای کدام شغل درخواست داده ­اید. اگر شرکت برای بیش از یک شغل آگهی داده ­است، و شما مشخص نکنید که به کدام موقعیت شغلی علاقه دارید، ممکن است حتی درخواست شما را در نظر نگیرند - به خصوص اگر فرم های درخواست متعددی دریافت کرده ­باشند.


با تأکید بر اینکه تجربیات قبلی و مهارتهای قابل انتقال شما چگونه شما را برای این کار ایده ­آل ساخته ­اند، توضیح دهید که چرا فکر می کنید برای این کار واجد شرایط هستید. مهمترین مدارک تحصیلی خود را ذکر کنید (به عنوان مثال "من فقط لیسانس مدیریت بازرگانی دارم") و خدماتی که می­توانید به شرکت ارائه کنید را برشمارید. اگر در آگهی استخدام معیارهای انتخاب ذکر شده­باشند، شرح دهید که مهارت و تجربه شما چگونه با معیارهای مورد نظر مطابقت دارند. اگر از شما خواسته شده است كه معیارهای انتخاب را بطور جداگانه برشمارید، می تواند آنها را در یك سند جداگانه ارائه کنید.


در پاراگراف سوم توضیح دهید که چرا می خواهید برای این شرکت خاص کار کنید، این کار نشان دهنده آن است که شما در مورد موقعیت شغلی مورد نظر تحقیق کرده ­اید. شرکت ها مایل هستند بدانند که شما به آنها علاقه دارید و کاری که انجام می­دهند و آنچه از کارمندان خود انتظار دارند را درک کرده­ اید. ممکن است متقاضی صدها شغل مختلف باشید اما باید به ­گونه­ ای رفتار کنید که کارفرما گمان کند این کار تنها گزینه مورد نظر شماست.


در آخر مودبانه درخواست کنید که به درخواست شما توجه کنند، و از وقتی که برای خواندن نامه شما صرف کرده ­اند قدردانی نمائید. مودب بودن و مشتاق بودن به ایجاد یک احساس خوب کمک می کند.


Yours sincerely [Yours faithfully]


(امضای شما)

نام کامل تایپ شده



کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد. 




Link: https://amardtarjome.com/news/-نبایدها-در-نگارش-کاور-لتر---گام-به-گام-نوشتن-یک-کاور-لتر-موفق8.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.