ترتیب نام نویسندگان مقالات ISI - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

ترتیب نام نویسندگان مقالات ISI


 از آنجایی که از نویسنده اول مقاله یا نویسنده مسئول عضو هیات علمی دانشگاه ها در همایش های مقالات بین المللی حمایت مالی صورت میگیرد و ترفیع درجه اساتید بر همین اساس صورت می گیرد، در هنگام ترجمه مقاله و بازنویسی آن به زبان انگلیسی ترتیب نام نویسندگان مقاله موضوع بسیار مهمی است و شاید سوالهای بسیاری را در ذهن دانشجویان کارشناسی ارشد قبل از اکسپت مقاله شان شکل دهد بنابراین لازم دیدیم برخی از این سوالات را مطرح و پاسخ دهیم.

1- نویسنده اول مقاله چه کسی است؟
 2- Corresponding author کیست؟
3- آیا ترتیب نام نویسندگان تاثیری بر رویH index دارد؟


1-نویسنده اول مقاله

"نویسنده اول مقاله  معمولا کسی است که بار اصلی زحمت مقاله بر دوش او میباشد و ایده و موضوع اصلی پایان نامه را نیز مطرح می کند."

به اطلاع می رساند طبق مصوبه شورای محترم تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخه 30 فروردین 1393 در رابطه با مقالات دانشجویی، به اطلاع می رساند در مقالات مستخرج از پایان نامه می بایست حتما اسم دانشجو به عنوان نگارنده اول درج گردد، ولی در مورد دو مقاله غیر مستخرج از رساله، اگر مجله مورد پذیرش ISI باشد، آنگاه اسم دانشجو چانچه نفر دوم باشد نیز بلا مانع است ولی اگر مجلات علمی-پژوهشی یا ISC باشد، اسم دانشجو می بایست حتما به عنوان نگارنده اول یا مسئول مکاتبات مقاله (Correspondence Author) درج گردد.

در برخی موارد نیز دانشجو بخاطر احترامی که برای استاد قائل است نام او را بعنوان نویسنده اول درج کند. در واقع نویسندگان باید بر اساس درصد مشارکتشان به این توافق برسند که ترتیب نام ها به چه صورت باشد. دانشجویی که زبان او غیر انگلیسی است و در حال نگارش مقاله  ISI خود میباشد، مسلم است که این کار را به تنهایی نمی تواند انجام دهد و اگر نگارش مقاله به زبان انگلیسی توسط استاد انجام شود معمولا نام استاد بعنوان نویسنده اول ذکر میشود. درصورتیکه نیاز به ترجمه فارسی به انگلیسی مقاله مورد نظر خود دارید میتوانید سفارش ترجمه خود را در سایت ترجمه تخصصی آمارد ترجمه ثبت نمایید ونگارش مقاله خود را به مجربترین ویراستاران و مترجمین بسپارید.

2- Corresponding Author

"Corresponding Author یا نویسنده مسئول کسی است که فرایند سابمیت (submit) و اکسپت (accept) مقاله را بطور مستمر پیگیری میکند و در هر مرحله سوالاتی را که توسط خوانندگان و داوران پرسیده میشود را پاسخ میدهد."

 در واقع شما باید سوالات داوران را از طریق ایمیل پاسخ دهید و بعضا برخی مقالات بعد از چاپ شدن از حمایت مالی برخوردار میشوند .در واقع تمام این اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل انجام میشود. پس باید آدرس ایمیلی را بنویسید که منقضی نشود. همانطور که میدانید ایمیل دانشگاهی شما اندکی بعد از فارغ التحصیلی تان بدون اعتبار میشود و در دسترس نیست پس واضح است که استاد شما باید جهت جلوگیری از مشکلات اینچنینی بعنوان corresponding author مقاله تان باشد. البته اگر مقاله شما برای اصلاحات بعد از داوری در دستتان است میتوانید corresponding author  خود را با توجه به توضیحات ذکر شده تغییر دهید.

3- همانطور که در مطالب قبلی در معرفی شاخص های ارزیابی مقالات علمی به معرفی شاخص اچ ایندکس پرداختیم، ترتیب نام نویسندگان تاثیری بر روی این شاخص ندارد.

کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.

Link: https://amardtarjome.com/news/ترتیب-نام-نویسندگان-مقالات-ISI2.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.