ترجمه علمی و ترجمه تخصصی - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

ترجمه علمی و ترجمه تخصصی



وقتی به کلمه ترجمه فکر می کنید چه ذهنیتی دارید؟ به احتمال زیاد شما  بطور ناخودآگاه آن را با ترجمه کتاب، ترجمه مجله یا شاید ترجمه وب سایت مرتبط کنید. با این وجود، انواع دیگر ترجمه وجود دارند که تخصصی تر هستند مانند ترجمه علمی. ترجمه تخصصی در واقع ترجمه متون علمی است که به دانشمندان و محققان در تمام زمینه های علمی کمک می کند.


ترجمه پزشکی، روباتیک، فیزیک، نجوم، زیست شناسی، علوم اعصاب، زیست شناسی، روانشناسی، زیست شناسی، انسان شناسی، ریاضیات و غیره. در زمینه تحقیقات، زمینه های تقریبا نامحدود علم و دانش وجود دارد. محققان هر کشوری و فرهنگی هر روز برای افزایش دانش خود به منظور مبارزه با بیماری، پیدا کردن منابع جدید انرژی ، بهینه سازی استفاده از فناوری های فعلی، بهبود محصولات زراعی، درک بهتر موجودات زنده در اطراف ما، کار می کنند. محققان علمی با هدف  تولید مطالب علمی آموزشی برای محققان دیگر، در جهت بهبود زندگی انسان ها تلاش می کنند، بنابراین  آنها نیاز به مترجم حرفه ای در زمینه صنعت ترجمه تخصصی دارند تا دانش نظری و عملی خود را در قالب مقاله تخصصی و مقاله علمی به زبان های دیگر ترجمه کنند.


در سال های اخیر، پدیده جهانی سازی، زمینه تبادل دانش و تجربیات را فراهم کرد. در حال حاضر به اشتراک گذاری تجربیات، مطالعات، اهداف، شکست ها و موفقیت ها بسیار مهم هستند. در اختیار قرار دادن اطلاعات علمی اولویتی مهم است که توسط مشارکت دانشمندان و کارشناسان در سراسر جهان به نتایجی مطلوب و گسترده منتهی می شود.


در این جهان چند رشته ای، چند زبانه و مشارکتی، عامل کلیدی که نقش مرکزی ایفا می کند درک کامل و بیان متون منتج از تحقیق علمی میباشد. که شامل کتاب ها، محیط های آنلاین، مجلات علمی، سخنرانی ها، سمینارها  و غیره میباشد. بنابراین وجود مترجم حرفه ای متخصص جهت ترجمه تخصصی متون که هم دانش زبانی بالا دارد و هم در زمینه تخصصی آن رشته خبره می باشد بسیار حائز اهمیت است.


برخی از خدمات ترجمه تخصصی وبسایت آمارد ترجمه:


ترجمه مقاله علمی


وقتی دانشمندان جهت انجام پژوهش شان منابع مالی دریافت می کنند یا زمانی که قرارداد کاری پژو هشی را امضا می کنند، متعهد میشوند که نتایج تحقیقات خود را به صورت دوره ای در قالب یک مقاله علمی در یا چند مجله علمی منتشر کنند. این مقالات از اهمیت زیادی برخوردار هستند، زیرا این مقالات علمی، سالیان متمادی تصویر عمومی و حرفه ای از نویسنده خود ایجاد می کنند. نتایج این تحقیقات بسیار ارزشمند میباشد زیرا کار پژوهشگران جدید را تسهیل می کنند و زمینه های جدید و مسیرهای تحقیق آتی را برایشان روشن می سازد.


پیشرفت کشورهای در حال توسعه مانند چین، هند و دبی، نیاز به ترجمه به زبان های دیگر را نیز برجسته کرده است. یک محقق باید ساعت های زیادی را در تحقیق صرف کند و اطمینان حاصل کند که مترجم متخصص می تواند درک و مفهوم هر مقاله را با ترجمه به زبان دیگر حفظ کند.

آیا می دانستید، حتی اگر به طور معمول زبان انگلیسی زبان علمی مقاله مبدا باشد، ویرایش و نگارش حرفه ای مقالات امری اجتناب ناپذیر می باشد؟


گروه ترجمه آمارد ترجمه همچنین انواع دیگر ترجمه های علمی مانند:


ترجمه کارآزمایی بالینی و آزمایشات پزشکی

ترجمه کتابهای علمی

ترجمه پایان نامه های دکتری

ترجمه کاتالوگ محصول

ترجمه اپلیکیشن و برنامه

را بصورت کاملا تخصصی و حرفه ای ارائه می دهد.


در اینجا برخی مزایای استفاده از مراکز تخصصی ترجمه را برمی شماریم:


1-    هنگامی که مقاله علمی  خود را به زبان های مختلف منتشر می کنید، تأثیر تحقیقات خود را چند برابر می کنید.

2-    شما به طور دقیق نقاط کلیدی تحقیق علمی خود را به زبان های دیگر انتقال می دهید. به این ترتیب، امکان دریافت وجوه بین المللی مورد نیاز برای ادامه پروژه آسان تر خواهد بود.

3-    با توجه به کنترل کیفیت ترجمه تخصصی ، کیفیت 100٪ ترجمه متون تخصصی خود را  تضمین می کنید.



کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.



"۱۰ نکته کلیدی برای انجام یک ترجمه خوب و حرفه ای"



"هم اکنون ثبت نام کنید و سفارش ترجمه، ویرایش و نگارش مقالات خود را آنلاین ثبت کنید"

یا 

"سفارش خود را از طریق تلگرام ثبت کنید"

Link: https://amardtarjome.com/news/ترجمه-علمی-و-ترجمه-تخصصی-6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.