معرفی مورد از بهترین ابزارهای رایگان برای طراحی نمودار و دیاگرام - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

معرفی 5 مورد از بهترین ابزارهای رایگان برای طراحی نمودار و دیاگرام


 امروزه تصاویر شماتیک، نمودارها و دیاگرامها یکی از مهمترین المانها می باشد که می تواند برای انتقال مفاهیم و درک بهتر موضوعات به کار رود. از کاربردهای اصلی دیاگرامها در پایان نامه ها، پروژه های دانشجویی و حتی پروژه های کاری وجود دارد. امروزه صدها ابزار طراحی بصورت آنلاین در دسترس است، اما انتخاب ابزار دیاگرام مناسب برای رسم تصاویر شماتیک، نمودارها و دیاگرامها در پایان نامه، ارائه های دانشجویی و ارائه کاری کاملاً پیچیده است همچنین یک ابزار واحد نمی تواند برای انواع نمودارها موثرتر باشد. با این هدف ، بعد از بررسی این ابزارها، پنج مورد از بهترین ابزارهای رایگان را برای طراحی دیاگرام  در زمینه های مختلف را در این جا معرفی می کنیم. لازم به ذکر است اکثر این ابزارها هم نرم افزارهای رایگان و هم ابزارهای آنلاین رایگان را جهت رسم دیاگرام در اختیار شما قرار می دهد.


Edrawsoft یک نرم افزار علمی تصویرسازی است که نمودارهای علمی را به راحتی و با کمک مثالها و الگوها ترسیم می کند. Edraw نمودارهای حرفه ای به دنبال از جمله نمودار جریان، نمودارهای سازمانی، نقشه های ذهنی، نمودارهای شبکه، نقشه های طبقه، گردش کار، طرح های مد، نمودارهای UML، نمودارهای الکتریکی، نمودارهای علمی ، نمودارها و نمودارها را ارائه می دهد. نرم افزار Edraw هم پلتفرم آنلاین رایگان برای طراحی نمودار آنلاین دارد و هم نرم افزار رایگان جهت دانلود را ارائه می دهد.

ویژگی های Edrawsoft

این نرم افزار علمی کاربردی شامل الگوهای آماده و دیاگرامهای نمودارهای فیزیک ، شیمی و ریاضیات است. اشکال برای گرفتن نمادهای بصری متداول مانند نمودار مولکولی ، تست شیمی ، شماتیک و توصیفات فیزیک و دیاگرامهای مدار الکتریکی طراحی شده اند.

فیزیک: نمودارهای مدار، فیزیک مکانیک، عدسی ها، آینه ها و منشورها، منابع نوری و امواج، مغناطیس، قرقره ها و اهرم ها و وسایل نقلیه

شیمی: تجهیزات آزمایشگاهی، معادلات شیمی، مدل مولکولی و ترکیبات آلی

ریاضیات: هندسه 3 بعدی، هندسه تحلیلی ، زاویه ها ، دایره ها و بیضی ها

Edraw همچنین از همه سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، MAC و سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می کند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن edraw-1.gif است


Inkscape یک نرم افزار منبع باز گرافیکی با کیفیت حرفه ای برای ایجاد تصاویر علمی ، آیکون ها ، نمودارها ، نقشه ها و گرافیک های وب است. Inkscape از استاندارد استاندارد W3C SVG (Graphics Vector مقیاس پذیر) به عنوان قالب اصلی خود استفاده می کند.
ویژگی های Linkscape.org
Inkscape ابزارهای مختلفی را برای ترسیم یک نمودار گرافیکی بردار با کیفیت بالا ارائه می دهد. برخی از ابزارهای برجسته شده در زیر آورده شده است.

نقشه کشی: ابزار مداد (طراحی آزاد با مسیرهای ساده) ، ابزار قلم (ایجاد منحنی های Bézier و خطوط مستقیم) ، ابزار خوشنویسی (طراحی آزاد با استفاده از مسیرهای پر شده که نشان دهنده حرکت های خوشنویسی است)
ابزار شکل: مستطیل (ممکن است گوشه های گرد داشته باشد) ، بیضوی (شامل دایره ها ، قوس ها ، بخش ها) ، ستاره ها / چند ضلعی ها (قابل گرد شدن و یا تصادفی بودن) ، مارپیچ
ابزار متن (متن چند خطی ، ویرایش کامل روی بوم)
نقشه های جاسازی شده (با دستور ایجاد و تعبیه نقشه های مختلف از اشیا selected انتخاب شده)
Clones (کپی پیوند شده اشیا linked به صورت زنده) ، از جمله ابزاری برای ایجاد الگوها و آرایش های کلون ها
Inkscape.org همچنین در سیستم عامل های ویندوز ، Mac OS X و GNU / Linux در دسترس است.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن inkspace-1024x546.jpg است

3. Draw.io (نرم افزار رایگان طراحی)

Draw.io یکی از معروف ترین ابزارهای طراحی آنلاین منبع باز است. این امر به ایجاد برنامه های نمودارسازی و ایجاد دیاگرام، تصاویر ، نمودارهای علمی و فلوچارت کمک می کند.

draw.io آنلاین رایگان است و می توانید نمودارهای خود را با سرویس اشتراک ابری مورد علاقه خود (Google Drive ، Onedrive و Dropbox) یا روی دستگاه خود ذخیره کنید.

ویژگی های Draw.io

- فلوچارتها، نمودارهای فرایند، نمودارهای سازمانی و نمودار UML را به روشی آسان ایجاد کنید.
- Draw.io از ایجاد نمودار آسان شبکه پشتیبانی می کند.
- شما هم از حالت آنلاین و هم از حالت آفلاین می توانید استفاده کنید.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن draw.io_-1024x521.jpg است

4. Microsoft Visio (نرم افزار رسم رایگان)

از سری مجموعه نرم افزارهای Microsoft Office - با استفاده از Microsoft Visio می توان فلوچارتهای جذاب ، دیاگرامها، نمودارهای سازمانی ، نقشه ها ، طرح های مهندسی و موارد دیگر را با استفاده از اشکال و الگوهای مدرن به آسانی ترسیم کنید.

ویژگی های Microsoft Visio:

- می توانید فلوچارتها ودیاگرامهای خود را به داده های زمان واقعی متصل کنید.
- قالب بندی اعمال شده به صورت خودکار فلوچارتهای شما را به روز می کند تا تغییراتی را در داده های مرتبط ، در Visio یا از طریق Office 365  منعکس کند.
- می توانید به راحتی یک فلوچارت ترسیم کنید ، یک شبکه IT را ترسیم کنید ، یک نمودار سازمانی بسازید یا یک روند تجاری را مستند کنید.

- به راحتی می توانید از فلوچارتها و دیاگرامهای خود برای ورد، پاورپوینت و ... خروجی بگیرید.

visio



Gliffy یک نرم افزار نمودارسازی و برنامه ابری است. GliffyIt برای ایجاد نمودارهای UML ، نقشه های پلن ساختمانی ، نمودار Venn ، فلوچارتها و انواع مختلف دیگر نمودارها به صورت آنلاین استفاده می شود. نمودارهای Gliffy برای چاپ مقاله و تحقیقات بسیار شگفت انگیز است و بسیار مناسب است.

ویژگی های Gliffy

- نمودارهایی مانند فلوچارت، نمودار Venn، نمودار org ، معماری AWS ، نمودار UML ، نمودار شبکه و مدل فرآیند تجاری ترسیم کنید.
- اشکال را بکشید و رها کنید یا از الگوها و مضامین استفاده کنید.
- تصاویر بصری را مستقیماً به Jira و Confluence اضافه کنید
- در سابقه ویرایش به نسخه های قبلی دسترسی پیدا کنید.
- نمودارها را از طریق URL یا embedding به اشتراک بگذارید.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن gif-gliffy.gif است





Link: https://amardtarjome.com/news/معرفی-5-مورد-از-بهترین-ابزارهای-رایگان-برای-طراحی-نمودار-و-دیاگرام6.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.