نمونه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی مترجمین مرکز ترجمه تخصصی آمارد در زمینه مدیریت با موضوع: کارآفرینی - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

نمونه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی مترجمین مرکز ترجمه تخصصی آمارد در زمینه مدیریت با موضوع: کارآفرینی



نمونه ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی مدیریت


موضوع: کارآفرینی: نظریه‌ها و تحقیقات در این زمینه 


 کد مترجم: 824


شما می توانید نمونه ترجمه تخصصی ذیل را مطالعه نمایید. در صورت رضایت از کیفیت ترجمه انگلیسی به فارسی  در هنگام ثبت سفارش می توانید در فرم ثبت سفارش ترجمه در سایت ترجمه آمارد ترجمه کد ارجاع به مترجم فوق را وارد نمایید


---------------------------------------------------------------------------------------------------

متن اصلی



Over the past couple of decades, entrepreneurship research has undergone tremendous growth as well as maturation and institutionalization (Aldrich, 2012; Davidsson, 2016b; Meyer et al., 2012). Overall, this has no doubt been for the better, and when we some- times feel that we have not come far enough, fast enough, it is probably because so much knowledge about the phenomenon is now taken for granted. One may have to revisit some of the early literature or engage in an extended conversation with a com- plete newcomer to the field in order to realize how much we have actually learned.

In this chapter I will offer some observations and speculations about current devel- opments as well as likely and desirable scenarios for the future. The particular topics I will discuss are (a) the delineation of the “entrepreneurship research” field and com- munity; (b) data and data sources; (c) the quest for increased theoretical precision; and (d) demands for practical relevance and real-world impact. My observations come from the perspective of an experienced “business school” researcher (with escapes into applied psychology and applied economics) who was an early (i.e., 1980s) entrant into the emerging field of entrepreneurship research, who has predominantly worked with large-scale survey and archival data, and who views outlets like the Journal of Business Venturing and Entrepreneurship Theory & Practice as main communication channels.



ترجمه


در طی دو دهه گذشته، تحقیقات در زمینه کارآفرینی رشد چشمگیری داشته است؛  همچنین در طی این مدت، تحقیقات در این زمینه، به بلوغ رسیده و نهادینه‌سازی شده است. (Aldrich, 2012; Davidsson, 2016b; Meyer et al., 2012). بطورکلی، این تحقیقات، در جهت هرچه بهتر شدن این مقوله انجام شده‌اند؛ ولی ممکن است احساس کنیم که به اندازه کافی و با سرعت کافی در این زمینه پیشرفت نکرده‌ایم، شاید دلیل ایجاد این حس، این باشد که دانش زیادی درباره این پدیده وجود دارد که هنوز به اندازه کافی قدرِ آن دانسته نشده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.  

ممکن است برای اینکه متوجه شویم که چقدر درباره این موضوع فراگرفته‌ایم، مجبور شویم بعضی از مقالات اولیه‌ی نوشته شده در این زمینه را مجدداً مرور کنیم و یا با فردی که به تازگی با این زمینه آشنا شده است، وارد بحث و گفتگو شویم. 

در این فصل، برخی از مشاهدات و گمانه‌زنی‌ها درباره تحولات جاری در این زمینه و همچنین برخی سناریو‌های محتمل و مطلوبِ مربوط به آینده‌ی این تحولات‏ ارائه می‌شود. موضوعات ویژه‌ای که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرند، عبارتند از: الف- توصیف مفهوم " تحقیق کارآفرینی" و جامعه؛ ب- داده‌ها و منابع داده‌ها، ج- تلاش برای افزایش دقت نظری؛ د- مطالبه‌ برای ایجاد ارتباط عملی این مقوله با دنیای واقعی و بررسی تاثیر آن بر دنیای واقعی.  بسیاری از ملاحظات نویسنده‌ی این کتاب، مبتنی بر چشم‌انداز یک محقق با تجربه‌ی "مدرسه کسب و کار" ( با گریزی به روانشناسی کاربردی و اقتصاد کاربردی) است؛ که جزو اولین افرادی بوده است ( یعنی از 1980) که به مفهوم نوظهور تحقیقات کارآفرینی ورود کرده است و عمدتاً بر روی پروژه‌های بزرگی در این زمینه کار کرده  و با داده‌های آرشیوی بزرگِ مرتبط با این زمینه سروکار داشته است، و از خروجی‌هایی از قبیل  مجله کسب و کارهای جدید (مخاطره‌آمیز)  و نظریه کارآفرینی و شیوه‌های آن، بعنوان عمده‌ترین کانال‌های ارتباطی استفاده کرده است.


   " ترجمه متن و مقاله تخصصی مدیریت "  



"هزینه خدمات ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی"

"هزینه خدمات ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی"

"دیکشنری تخصصی مدیریت"



یا 


Link: https://amardtarjome.com/news/نمونه-ترجمه-تخصصی-انگلیسی-به-فارسی-مترجمین-مرکز-ترجمه-تخصصی-آمارد-در-زمینه-مدیریت-با-موضوع:-کارآفرینی10.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.