پروپوزال نویسی و بیان مسئله در پروپوزال نویسی قسمت دوم - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

پروپوزال نویسی و بیان مسئله در پروپوزال نویسی - قسمت دوم



  در قسمت اول پروپوزال نویسی و بیان مسئله در پروپوزال، به معرفی پروپوزال، دلایل نوشتن پروپوزال تحقیق و معرفی ساختار و سبک نگارش پروپوزال تحقیق پرداختیم. در ادامه به معرفی سایر قسمتهای پروپوزال می پردازیم.


4- طراحی و روش تحقیق

این بخش باید به خوبی نوشته شود و به گونه ای منطقی سازماندهی شود، زیرا شما در حال انجام تحقیق نیستید، اما خواننده شما باید اطمینان داشته باشد که این تحقیق ارزشمند است. خواننده هرگز نتیجه تحقیقی نخواهد داشت تا ارزیابی کند که آیا انتخاب روش شناختی شما درست بود یا خیر. بنابراین، هدف اینجا این است که خواننده را متقاعد سازیم که طرح کلی تحقیق و روش تجزیه و تحلیل شما به درستی مسئله را حل خواهد کرد و این روش ها ابزارهایی برای تفسیر موثر نتایج بالقوه فراهم خواهند کرد. طراحی و روشهای شما باید بدون تردید به اهداف خاص مطالعه شما مرتبط باشد.

توصیف طرح کلی تحقیق را با  نمونه برداری از تجربیات خود از متون قبلی توصیف کنید. نه تنها روش هایی را که سایر محققان از آن استفاده کرده اند، بلکه روش های جمع آوری داده ای که استفاده نشده اند اما شاید بتوان از آنها استفاده کرد را در نظر بگیرید. در مورد رویکردهای روش شناختی که در مورد کسب اطلاعات دارید، روش هایی که برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنید و آزمون اعتبار خارجی که خودتان انجام میدهید خاص باشید.

هنگام توصیف روش هایی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که موارد زیر را در نظر گرفته اید:

مشخص کردن عملیات تحقیقاتی که انجام می دهید و نحوه تفسیر نتایج این عملیات در رابطه با مسئله تحقیق:

به یاد داشته باشید که روش شناسی فقط لیستی از کارها نیست؛ بلکه استدلالی است که بیان می دارد که چرا این وظایف بهترین راه برای بررسی مسئله تحقیق است. این نکته مهم است، زیرا لیستی انحصاری از کارهایی که باید انجام شوند به طور موثر نشان نمیدهد که به  مسئله تحقیق می پردازد.

موانع و مشکلات احتمالی در انجام طرح تحقیقاتی خود را پیش بینی و شناسایی کنید و چگونگی برنامه ریزی آنها را توضیح دهید. هیچ روشی ایده آل و کامل نیست، بنابراین نیاز دارید در مورد جاهایی که ممکن است چالش هایی در دستیابی یا دسترسی به اطلاعات وجود داشته باشد توضیح دهید. 

همانطور که با هر مقاله پژوهشی علمی، شما باید منابعی را که در ساختن پیشنهاد استفاده کرده اید، ذکر کنید. در یک پیشنهاد تحقیق استاندارد، این بخش می تواند دو فرم داشته باشد، بنابراین با استاد خود مشورت کنید که کدام یک از آنها مورد نظر است.


5 - فرضیه ها و مفاهیم اولیه 

فقط به این دلیل که مجبور نیستید بطور واقعی مطالعه را انجام دهید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید، به این معنا نیست که از صحبت در مورد فرایند تحلیلی و پیامدهای احتمالی طفره روید. هدف از این بخش استدلال این موضوع است که  چگونه و به چه شیوه ای تحقیقات خود را اصلاح و  تجدید نظر می کنید و یا دانش فعلی موجود در زمینه موضوع را مورد بررسی قرار می دهید. بسته به اهداف مطالعه خود، توضیح دهید که چگونه نتایج پیش بینی شده بر تحقیقات، تئوری، روش، اشکال مداخلات یا سیاستگذاری پژوهی آینده تاثیر خواهد گذاشت. 

هنگام فکر کردن درباره پیامدهای احتمالی مطالعه خود، سوالات زیر بپرسید:

با توجه به چارچوب نظری که در این مطالعه وجود دارد نتایج ممکن است چه مفهومی داشته باشند؟
چه پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی می تواند از نتایج بالقوه مطالعه حاصل شود؟
آیا نتایج بر برنامه ها، روش ها و / یا اشکال مداخله تاثیر می گذارد؟
چگونه نتایج ممکن است به راه حل های اجتماعی، اقتصادی و یا انواع دیگر مشکلات کمک کند؟
آیا نتایج بر تصمیمات سیاسی تاثیر می گذارد؟
چه چیزی در نتیجه تحقیقات پیشنهادی بهبود یا تغییر خواهد یافت؟
نتایج حاصل از مطالعه چطور اجرا می شوند و نوآوری ها چه خواهند بود؟

نکته: این بخش نباید به گمانه زنی بپردازد و یا بر اساس شواهد نامشخص فرموله شود. هدف این است که منافع و شکاف های موجود در متون فعلی را بازتاب دهیم و نحوه انجام تحقیقات پیشنهادی خود را  برای حل  مشکل تحقیق توضیح دهیم.

کپی رایت: این مطلب ذیل توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.

6- نتیجه گیری

نتیجه گیری، اهمیت پروپوزال شما را تأیید می کند و خلاصه ای از کل مطالعه را ارائه می دهد. این بخش فقط باید یک یا دو پاراگراف باشد و بر اینکه چرا مسئله تحقیق ارزش بررسی دارد ، چرا تحقیقات شما منحصر به فرد است و چگونه باید دانش موجود را ارتقاء بخشید تاکید میکند.

کسی که این بخش را می خواند باید به این شناخت برسد که:

چرا باید مطالعه انجام شود
هدف خاص مطالعه و سوالات پژوهشی که در تلاش برای یافتن پاسخ شان هستیم
تصمیم در مورد چرایی طراحی تحقیق و روش های مورد استفاده 
پیامدهای بالقوه ناشی از مطالعه پیشنهادی در مورد مسئله تحقیق، و
درک این که چگونه تحصیلات شما متناسب با مسئله تحقیق است.

7- استنادات

همانند هر مقاله پژوهشی علمی، شما باید منابعی را که در نوشتن پروپوزال استفاده کرده اید را  ذکر کنید. جهت آشنایی با مهم ترین نرم افزار های رفرنس دهی مقالات مطلب زیر را بخوانید:


در یک پروپوزال تحقیق استاندارد، این بخش می تواند دو فرم داشته باشد، بنابراین با استاد خود در مورد اینکه کدام یک از آنها مقدم تر است مشورت کنید. 

مراجع (References)  - فقط متونی را که در پروپوزال شما استفاده می شود را فهرست می کند.

کتابشناسی (Bibliography)  - همه مواردی که در پروپوزال شما مورد استفاده قرار گرفته یا ذکر شده است را با استنادات به هر منبع کلیدی مربوط به درک مسئله تحقیق فهرست میکند.

در هر صورت، این بخش باید این واقعیت را نشان دهد که شما کارهای آماده سازی کافی انجام داده اید تا اطمینان حاصل شود که این تحقیق مکمل دیگر تحقیقات است و تلاش های دیگر محققان را کپی نخواهد کرد. یک صفحه جدید ایجاد کنید و از عنوان « References » یا « Bibliography » در بالای صفحه استفاده کنید. آثار ذکر شده باید همیشه از یک قالب یا فرمت استاندارد استفاده کنند که به سبک نوشتاری توصیه شده توسط دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی مورد نظر است. به طور معمول این بخش در شمارش صفحات پروپوزال تحقیق در نظر گرفته نمی شود.

کپی رایت: مطلب فوق توسط مرکز ترجمه تخصصی آمارد جمع آوری، ترجمه و تدوین شده است. استفاده از آن بدون ذکر منبع "مرکز ترجمه تخصصی آمارد" مجاز نمی باشد.

"مجموعه مقالات در ارتباط با مقاله نویسی و ترجمه مقاله سایت آمارد ترجمه"





یا 





Link: https://amardtarjome.com/news/پروپوزال-نویسی-و-بیان-مسئله-در-پروپوزال-نویسی---قسمت-دوم9.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.