نگارش رزومه برای کار در آلمان: از کجا شروع کنیم؟ - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

نگارش رزومه برای کار در آلمان: از کجا شروع کنیم؟


 امروز قراره راجع به یه موضوع خیلی جالب و کاربردی صحبت کنیم: «نگارش یک رزومه مناسب برای کار در آلمان».

حالا، شاید بپرسید چرا اصلاً باید یک رزومه متفاوت برای کار در آلمان داشته باشیم؟ خب، جواب اینه که هر کشوری یک سری خصوصیات و انتظارات خاص خودشو داره و وقتی می‌خواهید در یک کشور خاص مانند آلمان کار کنید، باید به این نکات ریز توجه داشته باشید.

1- فرمت و ساختار رزومه:
یکی از نکاتی که حتماً باید توجه کنید، فرمت و ساختار رزومه است. به عبارت ساده‌تر، رزومه‌تون باید چیده و مرتب باشه. بخش‌های مختلف مثل اطلاعات شخصی، تجربه کاری، تحصیلات و مهارت‌ها باید به صورت واضح و قابل فهم باشند.
حالا دوستان، فکر کنید یه کاری انجام دادید، خیلی زحمت کشیدید، ولی وقتی نتیجه‌اش رو به دیگران نشون می‌دید، هیچکسی چیزی نمی‌فهمه چون همه چیز رو پیچیده و درهم‌برهم نوشتید. همین مساله تو نگارش یک رزومه هم خیلی مهمه. یه نگاه به فرمت و چگونگی نوشتن رزومه‌تون بندازید. اگه خودتون جای کارفرما بذارید و بخواهید در کمترین زمان ممکن، بهترین نفر رو انتخاب کنید، چی به چشمتون می‌خوره؟ مرتب و منظم بودن رزومه، یا همونطور که ما می‌گیم «خوانایی» رزومه، خیلی تاثیرگذاره.

پس حواستون به فونت‌ها، فاصله‌بندی‌ها، و سایز نوشته‌ها باشه. یه سری چیزا هستند که شاید ما به عنوان نویسنده رزومه بهشون توجه نکنیم، ولی کارفرما همون اولین نگاه با دیدن این موارد، یه تصویر اولیه ازمون تو ذهنش می‌سازه. یه فونت خوانا و مرتب، فاصله‌های مناسب بین خطوط و بخش‌ها، و همچنین استفاده از لیست‌ها برای بیان موارد کلان و کلیدی، همه و همه می‌تونند کمک کنند تا رزومه‌مون جذاب‌تر بشه.

و یه نکته دیگه، اطلاعاتتون رو به صورت همسان و یکسان فرمت کنید. مثلاً اگر تاریخ‌ها رو با فرمت [ماه/سال] نوشتید، تمام تاریخ‌ها رو همینطور بنویسید، یا اگر از نقطه در انتهای یک جمله استفاده کردید، در تمام جملات هم از نقطه استفاده کنید. این موارد کوچیک، نشان‌دهنده دقت و توجه شما به جزئیات هستند و باعث می‌شوند که کارفرما با خیال‌راحتی به محتوای رزومه تون توجه کنه. پس یادتون باشه، توی نگارش رزومه، همه چیز تاثیرگذاره، حتی جزئیات کوچک!

2- عکس پروفایل:
اول از همه، داشتن یا نداشتن عکس در رزومه، خیلی وابسته به کشور و فرهنگ کاریه که دارید توش پایه‌گذاری می‌کنید. پس، چون قراره رزومه‌تون رو برای کار در آلمان بفرستید، بیایید کمی در مورد این موضوع صحبت کنیم. در آلمان، معمولاً انتظار می‌ره یک عکس پروفایل حرفه‌ای در رزومه‌تون داشته باشید. پس شاید بخواهید یک سری به استودیوی عکاسی بزنید تا یک عکس رسمی و پروفشنال از خودتان داشته باشید. یادتون باشه، این عکس باید نشان‌دهنده شما در بهترین حالت ممکن باشه. پس لبخند بزنید، و مطمئن شوید که پوشاک‌تان حرفه‌ای و رسمیه. 

حالا که عکس رو گرفتید، کجا قرار می‌دهید؟ این هم یه قسمت مهمه. معمولاً عکس پروفایل در بالا و سمت راست یا چپ رزومه قرار می‌گیره. فقط یادتون باشه، سایز عکس هم مهمه. یه عکس به اندازه مناسب که هم جای خیلی زیادی از صفحه رو نگیره و هم خیلی کوچک و غیرقابل تشخیص نباشه، ایده‌اله. و اینکه فراموش نکنید، رزومه‌تون همچنان یک سند حرفه‌ایه، پس عکسی که انتخاب می‌کنید هم باید همین ویژگی‌ها رو داشته باشه. یعنی عکسی که گویای شخصیت حرفه‌ای و مطمئن شماست، بدون هیچ پیچیدگی یا پس‌زمینه‌ای نامرتب و غیررسمی. این کمک می‌کنه که کارفرماها در اولین نگاه یه تصویر مثبت و حرفه‌ای ازتون داشته باشند.

3- تاکید بر مهارت‌ها و تجربیات:
حالا مهارت‌ها و تجربیات. بچه‌ها، این دو تا واقعاً قلب رزومه‌تونن! پس، چطور می‌خواهیم به یک کارفرمای آلمانی نشون بدیم که ما واقعاً برای این شغل مناسبیم؟ اولین قدم، اینه که دقیقاً بفهمیم چیزی که کارفرما می‌خواهد چیه و سعی کنیم این نیازها رو با مهارت‌ها و تجربیاتمون مطابقت بدیم. برای مثال، اگر یک شغل مدیریت پروژه داریم، باید تاکید زیادی بر مهارت‌های مربوط به مدیریت پروژه، ارتباطات، و حل مشکل داشته باشیم.

در پاراگراف مهارت‌ها، برای یک ارتباط بهتر با کارفرما، می‌توانید از واژه‌ها و عباراتی استفاده کنید که در آگهی کار استفاده شده‌اند. اینجوری کارفرما می‌فهمه که شما واقعاً به جدیت نیازها و خواسته‌هایشون رو شناخته‌اید. و برای بخش تجربیات، داستان‌ها خیلی مهم هستند! به جای اینکه فقط بگید "پروژه‌ها رو مدیریت کردم"، بگید که "پروژه‌هایی با بودجه بیش از چند میلیون یورو رو به موفقیت رساندم" یا "پروژه‌ها را %15 زیر بودجه و 2 ماه زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده به اتمام رساندم". این داستان‌ها و جزئیات باعث می‌شند که کارفرما شما رو واقعاً ببیند در عمل و نه فقط روی کاغذ!.


4- ارائه مثال‌های کاربردی:
اوکی، دوستان عزیز، حالا قراره در مورد این صحبت کنیم که چطور با مثال‌های کاربردی واقعاً درخشان کنیم توی رزومه. میدونید، اگه من به شما بگم من خوب آشپزی می‌کنم، شاید باور کنید، ولی اگه یه عکس از یه غذای خوشمزه که خودم پختم نشون بدم، بیشتر قانع می‌شید، درسته؟ همینطوره با رزومه هم. وقتی می‌خواهید یک مهارت یا تجربه رو برجسته کنید، خیلی بهتره که یک مثال کاربردی و واقعی هم بزنید که نشون‌دهنده‌اش باشه.

پس به جای اینکه فقط بگیم: "توانایی در حل مشکلات پیچیده"، می‌تونیم بگیم: "در یک پروژه افتتاح یک شعبه جدید، با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شدم. با راه‌اندازی یک کمپین جذب سریع و اجرای ورکشاپ‌های آموزشی فشرده، توانستم تیم مناسبی را در کمتر از دو هفته جذب و آماده کار کنم، که منجر به افتتاح به موقع شعبه شد." اینجوری، کارفرما واقعاً می‌بینه که شما چطور و در چه قالبی مهارت‌هاتون رو به کار گرفتید و چه نتیجه‌ای گرفتید. به یاد داشته باشید، "نشان دادن" همیشه قوی‌تر از "گفتن" است!.


Europass چیست؟
Europass یک سیستم رزومه‌سازی اروپاییه که در کل اتحادیه اروپا پذیرفته شده. یکی از خوبی‌هایش اینه که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و بسیار جامع و کاربردیه. همچنین، بخش‌های مختلف و مفیدی داره که به شما کمک می‌کنه تا مهارت‌ها و تجربیات خودتونو به خوبی به نمایش بذارید.



خب، این چند نکته ساده، می‌توانند به شما کمک کنند تا یک رزومه حرفه‌ای و موثر برای کاریابی در آلمان آماده کنید. اما یادتون باشه، هیچ چیز جای تمرین و بازخورد نمی‌گیره، پس حتماً رزومه‌تون رو به چند نفر نشون بدید و نظرشون رو بخواهید. با اینکار، همیشه یه قدم جلوتر خواهید بود.

موفق باشید!


راهنمای ثبت سفارش آنلاین


ابتدا باید در وبسایت خدمات آنلاین ترجمه آمارد ترجمه ثبت نام کنید . سپس از پنل کاربری خود که در سمت راست صفحه وجود دارد، ثبت سفارش ترجمه را انتخاب نمایید. در فرم ثبت سفارش زمینه را SOP و CV انتخاب نمایید و در موضوع نگارش CV را ذکر نمایید. در قسمت توضیحات هر گونه نکته و یا توضیح اضافی راجع به نگارش و یا ویرایش CV دارید ذکر نمایید. سپس در قسمت فایل سفارش، لطفا فرم خام سی وی و رزومه مرکز را از این لینک دانلود نمایید)  و پس از تکمیل اطلاعات فایلهای تکمیل شده را (در قالب یک فایل ورد یا پی دی اف و یا یک فایل زیپ) بارگذاری نمایید. لازم به ذکر است بعد از ثبت سفارش شما با توجه به بررسی کارشناس، قیمت گذاری انجام خواهد شد. پس از قیمت گذاری از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد و شما می توانید با مراجعه به پنل کاربری خود از قسمت پیگیری سفارشات، وارد سفارش مورد نظر شده و پیش فاکتور را ملاحظه نموده و در صورت تمایل پس از پیش پرداخت سفارش شما آغاز شده و در موعد مقرر به شما تحویل داده می شود.


 ثبت سفارش رزومه آنلاین


راهنمای ثبت سفارش از طریق واتساپ و تلگرام


 در صورت تمایل میتوانید از طریق  واتساپ و تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید تا فرمها و موارد مورد نیاز و پیش فاکتور از طریق واتزاپ یا تلگرام برای شما ارسال گردد (شماره تماس پشتیبانی: ۰۹۹۰۰۸۹۰۰۳۲)

 

ثبت سفارش رزومه از طریق تلگرام

 ثبت سفارش رزومه از طریق واتساپ




Link: https://amardtarjome.com/news/نگارش-رزومه-برای-کار-در-آلمان:-از-کجا-شروع-کنیم؟5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.