از رزومه تا پذیرش: نکات طلایی برای اپلای در دانشگاه‌های استرالیا! - مرکز ترجمه تخصصی آمارد
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
new translation order

amrdtarjome telegram channel

amrdtarjome telegram support
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:

از رزومه تا پذیرش: نکات طلایی برای اپلای در دانشگاه‌های استرالیا!


سلام به همه دوستانی که قصد دارند در سرزمین کنگوروها تحصیل کنند! همون‌طور که می‌دونید، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های فرآیند اپلای نوشتن یه رزومه یا CV درسته. پس بزنید با هم یه دور به جزئیات این موضوع بپردازیم.

چرا رزومه و CV مهم‌اند؟

خب، تصور کن! وقتی می‌خوای یه جا بری کار کنی یا بخوای وارد یه دانشگاه خوب بشی، اولین چیزی که مقابل چشم‌های کسی قرار می‌گیره، رزومه یا CV توه. این چیزها مثل یه پنجره به دنیای تو هستند! می‌تونن در یک نگاه نشون بدن چقدر تو توانمندی، چه کارهای باحالی کردی و چه مهارت‌هایی داری.

حالا فکر کن، وقتی یه نفر می‌خواد با تو کار کنه یا تو رو تو دانشگاه بپذیره، می‌خواد ببینه تو چیزی داری که از بقیه جدا می‌شی. اینجاست که رزومه و CV وارد میزان می‌شن و به تو کمک می‌کنن که بهترین ویژگی‌های خودت رو نشون بدی. پس این دوتا واقعاً می‌تونن کلید باز کردن درهای جدید برای تو باشن!


چه تفاوتی میان رزومه و CV وجود داره؟

حتماً تا حالا شنیدی که بعضیا می‌گن "رزومه من اینه..." و بعضی دیگه می‌گن "CV من اینجوریه". اوکیه، الان قراره با هم ببینیم این دو تا چه فرقی با هم دارن. رزومه معمولاً یه خلاصه سریع از تجربیات و مهارت‌هاته. یعنی اگه می‌خوای به یه جا اپلای کنی و فقط می‌خوان بدونن تو چه بلدی و چیکار کردی، رزومه رو می‌فرستی.

اما CV یه چیز دیگه‌ست! CV مخفف Curriculum Vitae هست و لاتینه، به معنی "مسیر زندگی". این یعنی وقتی یه CV می‌نویسی، در واقع یه توضیح کامل از همه چیزی که تو زندگی کاری و تحصیلیت انجام دادی می‌دهی. حالا که فرق این دوتا رو می‌دونی، می‌تونی بهتر تصمیم بگیری که کِی و کجا باید از کدوم یکی استفاده کنی!


راهنمای ساده برای نوشتن یه رزومه یا CV درجه یک!

خب، همه مون می‌دونیم که نوشتن یه رزومه یا CV خوب می‌تونه تفاوت زیادی در قبول شدن یا پذیرفته نشدن تو یه شغل یا دانشگاه ایجاد کنه. اولین قدم، اینه که بدونی هدفت چیه؟ تو می‌خوای چه نوع فرصتی رو جلب کنی؟ وقتی هدفت رو مشخص کردی، سعی کن تمرکز روی اون باشه. رزومه یا CV نباید یه لیست بی‌پایان از همه چیزهایی باشه که کردی، بلکه باید از نقاط قوتت و تجربیات مرتبطت با هدفت حرف بزنه.

دومین قدم، ساختار مناسبه. شروع کن با اطلاعات تماس، بعد تحصیلات و تجربیات کاری، و در انتها مهارت‌ها و دستاوردها. و یادت باشه، همیشه صادق باش! نباید چیزی رو به رزومه یا CV اضافه کنی که واقعاً انجام ندادی یا بلد نیستی. چون اگه کسی پرسید و تو نتونستی جواب بدی، خیلی بده! پس، با دقت و صداقت رزومه یا CV خودت رو بنویس و مطمئن باش، موفقیت نزدیکه!

نکات مهم  نگارش یه رزومه یا CV برای دانشگاه‌های استرالیا

ساختار استرالیایی: دانشگاه‌های استرالیا از یه ساختار مخصوص خوششون می‌آد. مطمئن شو که اطلاعات تماس، تحصیلات، تجربیات تحقیقاتی و مهارت‌هات به ترتیب در رزومه یا CV قرار داده شده.

زبان: استفاده از زبان انگلیسی استاندارد استرالیا. این موضوع خیلی مهمه. از واژه‌ها و عباراتی که در استرالیا متداوله استفاده کن.

تاکید بر تجربیات بین‌المللی: اگر تجربیات بین‌المللی داری، حتماً اون‌ها رو وارد کن. دانشگاه‌ها از دانشجویانی که تجربه فرهنگ‌های مختلف دارن خوششون می‌آد.

ارتباط با برنامه مورد نظر: توضیح بده چرا و چطور مهارت‌ها و تجربیاتت با برنامه‌ای که اپلای می‌کنی مرتبطه.

توصیه‌نامه‌ها: اگر می‌خواهی توصیه‌نامه ضمیمه کنی، مطمئن شو که نویسنده توصیه‌نامه با استانداردهای استرالیایی آشنا باشد.

گرافیک و طراحی: از طراحی‌های ساده و خواندنی استفاده کن. فونت‌های بزرگ و رنگ‌های زیاد در استرالیا محبوب نیستند.

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی: اگر در فعالیت‌های فرهنگی یا اجتماعی شرکت کرده‌ای، حتماً ذکر کن. دانشگاه‌های استرالیا از دانشجویان فعال خوششون می‌آد.

مهارت‌های انگلیسی: اگر یه مدرک زبان انگلیسی داری، حتماً اون رو ذکر کن. برخی دانشگاه‌ها ممکنه این مورد رو الزامی بدونن.


مثال:

فرض کنید سارا، دانشجوی معماریه که می‌خواد برای ارشد به استرالیا بره. در رزومه‌اش از مشخصات شخصی شروع می‌کنه، سپس مدرک کارشناسی‌اش رو از دانشگاه تهران ذکر می‌کنه. تجربیات کاری‌اش رو هم اضافه می‌کنه، مثل همکاری یک ساله با یک دفتر معماری معروف. در قسمت مهارت‌ها، نرم‌افزار‌های معماری که بلده رو معرفی می‌کنه.

خلاصه‌اش اینه که نوشتن یه رزومه یا CV خوب نیاز به وقت و دقت داره. اما وقتی با دقت و صبر انجام بشه، نتیجه‌اش هم همون‌طور که می‌خواهید می‌شه: پذیرش در یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا!

امیدوارم با این مطلب، راهنمای خوبی برای نوشتن رزومه و CV در دست داشته باشید. موفق باشید!

راهنمای ثبت سفارش آنلاین

ابتدا باید در وبسایت خدمات آنلاین ترجمه آمارد ترجمه  ثبت نام کنید . سپس از پنل کاربری خود که در سمت راست صفحه وجود دارد، ثبت سفارش ترجمه را انتخاب نمایید. در فرم ثبت سفارش زمینه را SOP و CV انتخاب نمایید و در موضوع نگارش CV را ذکر نمایید. در قسمت توضیحات هر گونه نکته و یا توضیح اضافی راجع به نگارش و یا ویرایش CV دارید ذکر نمایید. سپس در قسمت فایل سفارش، لطفا فرم خام سی وی و رزومه مرکز را از   این لینک دانلود نمایید و پس از تکمیل اطلاعات فایلهای تکمیل شده را (در قالب یک فایل ورد یا پی دی اف و یا یک فایل زیپ) بارگذاری نمایید. لازم به ذکر است بعد از ثبت سفارش شما با توجه به بررسی کارشناس، قیمت گذاری انجام خواهد شد. پس از قیمت گذاری از طریق ایمیل و پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد و شما می توانید با مراجعه به پنل کاربری خود از قسمت پیگیری سفارشات، وارد سفارش مورد نظر شده و پیش فاکتور را ملاحظه نموده و در صورت تمایل پس از پیش پرداخت سفارش شما آغاز شده و در موعد مقرر به شما تحویل داده می شود.  


 ثبت سفارش رزومه و انگیزه نامه آنلاین



راهنمای ثبت سفارش از طریق واتساپ و تلگرام


در صورت تمایل میتوانید از طریق  واتساپ و تلگرام با پشتیبانی در تماس باشید تا فرمها و موارد مورد نیاز و پیش فاکتور از طریق واتزاپ یا تلگرام برای شما ارسال گردد (شماره تماس پشتیبانی: ۰۹۹۰۰۸۹۰۰۳۲)


 

ثبت سفارش رزومه و انگیزه نامه از طریق تلگرام

 ثبت سفارش رزومه و انگیزه نامه از طریق واتساپ


Link: https://amardtarjome.com/news/از-رزومه-تا-پذیرش:-نکات-طلایی-برای-اپلای-در-دانشگاه‌های-استرالیا!5.html

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام و نام خانوادگی :
دیدگاه شما :
کد امنیتی : کدی که در تصویر میبینید را وارد نمایید
* آمارد ترجمه هیچگونه مسئولیتی نسبت به دیدگاه های کاربران ندارد.